-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

haha, jo men jag är fullständigt övertygad om att halsring, alternativt ingenting alls är det bästa alla dagar i veckan. :sneaky: Nä men jag menar att jag är konservativ och är inte den som betslar upp när det istället är styrka eller grundridning som saknas. MEN jag är överbevisad för uppenbarligen tappar min häst bromsen på vanlig nosgrimma och tränsbett så fort hoppesadel hamnar på ryggen, men där är bygelnosgrimman min räddning...(oftast..:nailbiting:)

Du har som dom flesta hästar missuppfattat det här med att dressyrlydnad och hopplydnad har något som helst samband :cautious:

1382898_10151878494223180_704927176_n.jpg

971083_10151593864778180_1172117360_n.jpg

59987_444968128179_1732780_n.jpg

7023_160317978179_982500_n.jpg

230688_10150184380643180_5322816_n.jpg

1176325_10151802513593180_2102954662_n.jpg

229402_10150184380808180_6933711_n.jpg

263671_10151503968968180_1907824530_n.jpg

:love::love::love:

Senast ändrad:

Ja, tittade på henne när hon precis blev 6 månader och en vecka senare var hon min! :love:

Detta är ifrån när hon var ännu mer bäbis :love: (Taget av uppfödaren)

276_19533298179_1672_n.jpg

Senast ändrad:

Du har inte testat Dyons dubbelnosgrimma? Först tyckte jag den såg ut som en munkorg :o:p men gillar den mer och mer, satt & skulle beställa en samma dag som vet bestämde om Amazing, så det blev ingen! O_o:(

Jag tror det beror på vad man har för slags problem, men som mörkgrå som alltid haft problem med kontakten dvs att suga tag i bettet ordentligt så föll det på plats direkt med detta tränset. Jag skaffade ju det för att man inte får rida dressyren med den där nosgrimman jag har som du vet.. lite samma funktion. Han tar ju tag mer i bettet med den nosgrimman oxå, man får en bättre och jämnare bjudning.

Vet inte om det gör någon nytta på en "vanligt häst" Jag har bara skrittat ljusgrå på det än så länge. Jag skulle aldrig köpt ett bara sådär rakt av utan att prova ett först.

Ok hon tar heller inte tag i bettet så då är det ju värt att prova iaf. Verkar ju vara visst strul med storlekar så ska se om jag kan låna nåt.

Hon är en jättefin häst Vogue men jag hoppas ändå att när du väl köper häst så köper du en brun valack (till exempel :)) dvs en häst som är så olik Amazing som det bara går, för då slipper du tanken på jämförelse hela tiden.
När min älskade Grå dog så köpte jag ju Lilla Svarta, hon är ju hans raka motsats i allt förutom att hon är lika vansinnigt snäll som han var och det känns jättebra för jag tänker aldrig tanken på att jämföra hur han var i samma ålder som hon är nu.

Usch så tråkigt, känner med dig :( Men som sagt, du kan verkligen känna att du gjort allt för henne. Alla dagar i veckan.

Hon är en otroligt vacker häst. Vet att jag frågat nån gång, men vad är det för stam?

Bygelnosgrimman är väl också till för hästar som skjuter käken i sidled? Har jag för mig. Jag startade nån tråd på Islandsforumet nån gång då jag var nyfiken på lite av "deras" utrustning så fick nåt sånt svar.

Gillar tanken med att den inte stör bettet, men samtidigt kanske den har en tendens att låsa fast käkarna i sidled som sagt? Men jag vet inte, jag har aldrig ridit med en sådan. Har inte behövt trixa så mkt tackolov. Min häst har med tiden visat att hon går i princip lika bra både på remont-, engelsk- och pullarnosgrimma. Åtminstone tillräckligt bra så att jag jag kan variera mig däremellan, även om jag gillar remonten bäst rent anatomiskt.

Hon är en jättefin häst Vogue men jag hoppas ändå att när du väl köper häst så köper du en brun valack (till exempel :)) dvs en häst som är så olik Amazing som det bara går, för då slipper du tanken på jämförelse hela tiden.
När min älskade Grå dog så köpte jag ju Lilla Svarta, hon är ju hans raka motsats i allt förutom att hon är lika vansinnigt snäll som han var och det känns jättebra för jag tänker aldrig tanken på att jämföra hur han var i samma ålder som hon är nu.

:love::love:

Exakt! Är helt inne på en enorm skimmel, förmodligen valack om det någon gång skulle kännas att jag vill! :)

Fantastiskt vacker är hon! Har tänkt på dig mycket, vet så väl vad du går igenom. :( Stora kramar till dig! Hoppas du hänger kvar med oss ändå.

KL
I förrgår red jag ut ponnybusan med snodd på. Ju mer kondis hon fått, desto mer galen har hon blivit ute och vägrat lyssna på förhållningar etc. Så då åkte snodden på efter uppvärmningen, inte alls hårt spänd, men så att den tog i när hon körde upp huvudet. Det funkade fantastiskt bra och jag fick en mycket koncentrerad häst som jobbade på superbra! Efter bara en liten stund släppte jag ut den så den bara hängde och hon fortsatte gå precis lika fint. :)

Igår jobbade jag och var allmänt seg i hela kroppen, så det blev vilodag, men idag blev det en lugnare tur med min 10a som handhäst. Har inte provat tidigare, dels pga att hon ju brukar kunna vara riktigt sur och dels pga att hon är så mycket mindre än honom så man hamnar ju lite i underläge. Men det gick faktiskt jättebra! Han höll sig på backen och hon nöjde sig med sura miner. :)

Vi skrittade och travade en runda på ca 45 min. Hon gick i väldigt fri form mesta delen av tiden då jag red på en hand och höll i grimskaftet med andra. Men det funkade bra. Hon var ganska seg och skulle såklart titta på ALLT, hon är ju tittig i vanliga fall men det var nästan värre idag. :cautious: Eftersom att det funkade så bra så provade jag en liten galopp också, men då jäklar vaknade hon, bockade och busade och drog iväg i full fart. Ynglingen var ju såklart inte sen att haka på så det blev halvt okontrollerat innan jag fick kontakt med galningen igen. :meh: :D

Sambon tog en bild när vi kom hem. :)
DSC_1034_zps3c3fde7a.jpg

(Queenie är 140 och fuxen är ca 159)

Va gullig du är! (och ni andra också! :love:)

Kommer med all säkerhet att fortsätta läsa om er, kan nog inte låta bli! ;):D

Vad fin hon är! Gillar hennes bläs :)

Tycker din nästa ska bli en skimmel valack ;) är inte alls partisk!

Min grålle gick bra idag så det är nog inget fel på honom. Red först i paddocken och kände efter extra mycket sen red jag ut och brände på i galopp!

Ja, den är speciell, som en Månspira! :love::o;)

Ja en grabb som din skulle inte vara fel! ;):d

Men typiskt nog är alla hästar jag fastnar för (har använt hastnet som terapi :o:o:p) hoppglada fuxar, ston med samma fighting look som A :meh:

Men som sagt, blir ingen ny under 2014 i alla fall, får väl se när hjärtat orkar och inte vill vara utan en pussmule mer! :love::(

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 069
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18