Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag inte insatt i hur ert problem yttrar sig men jag hade en galopphäst som hade svårt att acceptera och lita på handen. Jag gjorde som så att jag red med dubbla tyglar, en uppsättning fäste jag i remontgrimman och en uppsättning i bettet (Novabett). Successivt ökade jag stödet i bettygeln och till sist kunde jag plocka bort tyglarna i nosgrimman. Jag tävlade t o m (hoppning) med min nosgrimme/bett-kombination.
Har du testat ett Sprenger Dynamic RS? Har inte träffat en häst som ratat det!
Jag har ett i stl 11,5 som du gärna får testa om du vill!
Ett sånt med ett PS träns kanske kunde vara en vinnande kombination?
Marvin; jag körde med en variant på Hunters på min lillas mamma som alltid varit knepig i munnen. Jag kombinerade sidepull och bett. Tyvärr kom jag på kombon för sent i karriären så red bara ngt halvår på det men fick äntligen en jättefin känsla. Tror också på att testa micklem, det får du ju tävla i dressyren med också. (Är det inte på gång att även godk bettlösa i dressyren nu?)
Intressant, i micklem-tråden på utrustning säger alla att de är så himla små i storlekarna, och att i princip alla stora hästar behöver XF.
så mycket handlar om stoet, än mer än hingsten. och utöver det, ffa bortsett från stammen i sig, hur hästarna har växt upp och i vilka situationer de vistats, vilka som utbildat/uppfostrat dem osv osv i all oändlighet.