-07-ornas 15e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -07-ornas 15e tråd!

Strul strul. Nytt försök att få in rätt bild.

1483294_10152124355139784_1200354050_n.jpg

Åh jag som tycker ni har varit väldigt duktiga 2013, transportsträcka ? Visst har ni presterat bra i dressyren? det andra har jag glömt :o

Kirre, det är väl trevligt att vakna till hovklapper? I alla fall om man inte är hästägare för då antar jag att man snabbt far upp och tror att hästarna är lösa.

Mitt mål inför 2014 är att komma ut på dressyrbanorna i LB och nån LA. Om jag bor kvar här hoppas jag att medryttaren vill träna och börja tävla henne i hoppning.

*kl

Är sjukt nöjd med min häst idag. Skritt ute i en timme och trots lösa hundar jagandes hjortar tvärs över gärdet där vi red och ensamma barn i bil där man precis upptäckt hittat tutan (:meh:) när vi skulle passera så har min häst inte gjort några större grejjer. Hon blev givetvis spänd och intresserad, men inte värre än att hon fick jobbas lite på kort tygel. Inget som krävde jogging för att lugna ner. Men det är nog en mkt bra ide att jag rider henne ensam...

Tredje dagen med skritt nu och det håller sig på mattan. Tänkte hålla ut till lördag, söndag bör jag jogga henne. På måndag måste jag nog dressyra lite eftersom tränaren kommer på tidsag och jag sökt ledigt från jobbet för att vara med nu pga den missade kursen förra veckan...

Jag har ganska (ehrm :angel: ) höga krav på mig själv och tycker inte att ett år känns lyckat överlag när det varit så mycket upp och ner. Han gick ett par starter i våras på mellan 63 och 69% i LA men sen började han växa och tappade kroppen, fick ordning på honom och så började han växa igen, fick ordning på honom och så fick han problem med tappskor, fick ordning på honom och så rullade han fast och skadade ryggen lätt... nu är han på väg att komma i ordning igen. Hoppas att vi kan komma ett trappsteg till den här gången. Han har gått sina 120-klasser men alltid med tidsfel, ett pet eller något annat för att han inte är kroppsligt stark nog att hålla ihop sig en hel bana och mentalt så överallt att det ofta blir något litet som kostar tid eller kräver en volt eller annan skolning inne på banan. I terrängen har han visserligen slutfört alla starter, men alltid med någon vändning eller annat ute på banan. Han har lossnat snabbare och snabbare för varje start och varje träning så förhoppningsvis så släpper det kommande år när han får se tillräckligt. Om jag orkar fortsätta vara fälttävlansryttare, sporten blir inte lättare att ägna sig åt precis.

Det kommer nog inte vara något problem, jag hade dubbelt så stort sår som du, tog inte ens lotagen på det utan Procell salva o det läkte helt så det inte går att se att det var så stort med svallkött som det var.

Ok. Har aldrig haft sår med svallkött (mer än det pyttelilla på insidan tidigare i höstas) så vet inte riktigt hur det funkar. Det känns som att det blir mer för varje dag men kan ju oxå vara att det pressas lite utåt när det läker inifrån. Kör på med lotagenen så det inte växer över sårkanterna.

Och mycket terräng så att han kan avdramatisera öppna ytor och börja slappna av mentalt (så att vi kommer fram till hindren).

Hoppningen skall underhållas så att han inte blir besvärlig på tävling (vilket han blir med för långa uppehåll från tävlingssituationer).

(börja gå stabila rundor på hoppbanan utan tjafs mellan hindren)

Men vi får se, det är en herre med lång startsträcka jag har i stallet... han låter vänta på sig innan han kommer till sin rätt och jag tror att det är värt att traggla på och låta honom växa upp i den takt han växer upp i.

Man kan ju nästan tro att våra hästar är släkt, kanske t o m syskon? ;)

:D

Fin kommer han att bli till slut i alla fall, för det finns talang i det där sprattlande popcornet till spindelhäst.

Det var en fantastiskt målande beskrivning! :D :laugh:

KL
Mina mål för ponnybusan är att hon äntligen ska få komma ut och tävla. Jag hoppas kunna rida nån dressyrtävling, nu kan jag ju inte starta henne i ungponnyklasser i hoppning längre så syrran får ta hoppningen helt och hållet. Hoppas att jag får hoppa nån P&J kanske iaf. :angel: Syrran lät sugen på att prova på lite terräng och isf åker vi iväg på terrängträning så kanske de är med på årets enda fälttävlan i krokarna i september. ;) Men det är lång väg dit...

Vi har lurat på om hon ska betäckas, men det får isf bli nåt år framöver. Nu när hon äntligen är fin i kroppen ska hon få ut och visa upp sig lite först. :)

Kul att du ska behålla GP!

Mina mål för i år är MSV B i höst. Förhoppningsvis blir det hoppning också och där är målet 120. Just nu är medryttaren av med körkortet i 2 månader....:p

God fortsättning!

Gott nytt år!

Mitt mål för 2014 är att komma igång med ridningen igen och kanske starta nån tävling på Lb-La nivå. Vi båda måste jobba tillbaka vår styrka. Som det är nu får jag träningsvärk efter varje ridpass ;)

Har ett vagt minne av att Beccahästen är en QE? Isåfall är det nära på i alla fall, de verkar ha lite samma... sinnelag :angel:

Mitt mål är msvb. Men med tanke på våra extremt begränsade träningsmöjligheter och att Barbie så gott som vilat i två månader känns det väldigt avlägset:(. Så plan b blir att rida msvc tills jag kräks på det:D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 069
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar