07-orna del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränade för @Mirtai i lördags och Barb bara fortsätter bjuda på superhärlig ridkänsla. Avslutade med att göra två byten och hon byter rent :love: Vi kommer inte tävlingsdebutera än på två månader och jag är såklart sugen på att starta MsvB :D. Får se hur jag gör men har som m¨l att rida FEIs inledande i maj :). Galoppslutorna är otroligt nog inte särskilt svåra att rida så rider hellre FEI-programmen där det är diagonalslutor i traven än MsvB4 med de där hemska slutorna mot domaren på medellinjen :yuck:.

0577ABD0-308B-4719-8435-C55720BA2C29.webp

Kanske det mest omatchade vi någonsin kommer vara...

Caspian går tyvärr själv i hagen för de andra tycker han är väl dominant. Det betyder att han är väldigt sällskapssjuk så när han och haggrannen nu kommit på att de når varandra så står de och gnabbas och pussas på eftermiddagarna. I fredags kom han in med ett litet sår som inte bettet ena ligger emot men han gnäller ändå av det. Så igår försökte jag rida på hackamore. Gick dåligt på riktigt. Idag när jag kom hade han fått ett jättedåligt placerat sår så bett inte ens är att tänka på. Så idag blev det jogging i grimma. Det gick lite bättre men så mkt dressyr lyckas jag ju inte få till, och uteritter vågar jag mig inte på i grimman så då blir det promenader först.

BBAAFAF1-F6E7-4098-90FC-FCA4F56FBF6D.webp

Level upp idag. Barbacka med grimma. Får jag honom trygg även i uppsittningsmomentet (eftersom jag är ett kylskåp) så kommer jag kanske våga mig på halsring också. Funderar dock på att leta upp en så där bettlyftare, för det största av såren sitter i undersidan av mungipan nu. Även om det är roligt att leka, och det funkar helt ok, så är det inte någon vidare förberedelse för tävlingssäsongen.,

Visa bifogad fil 11482
Level upp idag. Barbacka med grimma. Får jag honom trygg även i uppsittningsmomentet (eftersom jag är ett kylskåp) så kommer jag kanske våga mig på halsring också. Funderar dock på att leta upp en så där bettlyftare, för det största av såren sitter i undersidan av mungipan nu. Även om det är roligt att leka, och det funkar helt ok, så är det inte någon vidare förberedelse för tävlingssäsongen.,

Funkar inte med en aachenrem eller liknande att sätta över näbben och lyfta bettet med för er? :)

@Marvin så himla kul det ser ut! Men att du fixar att hålla hela banan i huvudet!:nailbiting::up:
Jag får vara glad om jag lyckas hålla reda på 5 hinder i taget!:D
Min hjärna funkar inte riktigt efter jag vart utbränd så är helt omöjligt att lära mig för många hinder i rad. Vissa gånger kan jag inte ens skilja på höger och vänster! Min tränare har lite roligt ibland och undrar vad jag druckit innan vissa träningar!:o Tur man kan skoja åt eländet!;)

@Novalisa Kan säga att det satt 5 väldigt förvirrade ryttare och tittade på varandra efter att tränaren hade hittat på banan. :D Speciellt som han ändrade sig mitt i några gånger. :angel::rofl: Jag var som tur var näst sist ut, så jag hade haft tid att se den några gånger, inklusive diverse felridningar från de andras sida, vilket iofs bara förvirrar mer. :p

Casp har fått åka på vattenträning några dagar. Han behöver jobba lite. I torsdags när jag red var det riktigt trögt, så det får bli så här några dagar.
Har fått låna två lusitanos, för deras ägare har influensan och det är kul. De är totalt motsatta varandra. Den ena är rörlig och kort i kroppen, den andra är också kort men ganska rak i bålen. @Novali01 visst frågade du efter övningar om hästen gärna välter inåt? Med denna (lite orörliga) rider jag förvänd sluta på volt, det funkar jättebra på honom...

Alldeles för kallt för ridning, men eftersom jag varit bortrest blev det ett superkort pass barbacka. Lekte med övergångar skritt-trav och det är så häftigt när jag bara behöver ”tänka” för att få en reaktion. :love:

Älskar också att jag inte behöver tveka eller oroa mig för tossig häst, trots att hon vilat tio dagar. Jag :heart min häst!

Har ridit PnR idag och kände mig lite wild and crazy som vågade mig på FEIs inledande MsvB för Juniorer. Alltså min lilla magiska ponny :love:! 8a på inridningen och en 8a på en travvolt, 6or och nån 7a på skolorna. Banning på mig som lärt mig fel och trode det var byten på kortsidan, det var tydligen enkla byten :o. Fick en 3a för att hon laddade för byte i förvända och slog om, det var ändå den enda missen. Hade superfin känsla i traven, travlängningen kändes som att hon bara svävade iväg:heart! Första bytet var efter bak, men det andra!! Det var tamejtusan riktigt bra :D! Nästan 64% blev det vilket såklart känns helt fantastiskt! Är inte en domare som strösslar iväg poäng bara för att det är PnR heller :). Hon berömde även Barb och sa att detta var det bästa hon har sett henne:banana:.

Lite trav https://www.instagram.com/p/Bfl0C_LHbJA/?taken-by=mysdressyr

Bytena https://www.instagram.com/p/Bflsk0knPBv/?taken-by=mysdressyr

Burb fick också vara med men hon var såååå sur på att jag hade sporrar med trissa, så tanten ballade ur och tramsade runt. Hon är så jla pigg så det var ju lite dumt av mig att tänka att jag skulle ha samma sporrar på båda... 60% i LB2 var som inte riktigt vad jag tänkt mig haha. Men visst har vi ursnygga klubbrosetter i år :D!
28379149_10213709392040965_3174617183790247674_n.jpg

Så sur på detta snökaos :( Myran skulle komma upp till inridaren idag men det går ju inte att köra. Fullständig kaos och snorhalt, såg 3 bilar på lunchen som inte kunde stanna i nedförsbacke i centrala Stockholm.
Plus att det är svinkallt.
Vi gör ett nytt försök imorgon och hoppas det har slutat snöa och att de hunnit ploga och sanda.

@Jfrelin Här var kaos igårmorse. Jobbade och det var en oändlig ström av trafikmeddelanden om nya olyckor. Det där att norrlänningar kan köra vettigt i snörök och halt väglag är en myt I tell you..

Idag är det däremot riktigt fint! ridit ut en sväng i solsken och -11. Gick tom att höra en liten pippifågel kvittra :D!
28471949_10213741676288051_4310929597116283590_n.jpg

Nu har Chatsi åkt iväg för nya äventyr med sin nya husse i Hälsingland. Hörde att resan hittills hade gått bra och hon borde vara framme om ca 1 timme. Stressigt i morse, så jag bara lastade henne på lastbilen och fixade med passet och sen hann jag aldrig säga hejdå. Kanske lika bra.
135076_10150116239030429_1092256_o.webp

@Marvin Har hon hamnat här i mina krokar? Hälsingland är ju nästgårds typish :p. Är förstås jättetråkigt att ni skiljs åt men jag säger som Jfrelin att Rutan är en perfect match för dig!

@Jfrelin Det var värre i morse men nu på kvällen har det varit ok. Hämtade hem Casp som varit på vattenträning pga sår i mungipan och vi hade en lugn och skön resa hem eftersom det var så få ute på vägarna. Det var värre i Stockholm och i Brottby där han står än vad det var i Sala-trakten på vägarna. Där var de flesta vägarna fina faktiskt.

Såret är nästan helt läkt, vi får hålla tummarna för att han inte störs för mkt för på lördag är det träning igen och då kommer jag inte kunna rida på grimma.. Går det upp och han visar för mkt obehag så skjutsar jag kanske tillbaka honom, har inte riktigt bestämt mig. Det beror på hur han reagerar.

Usch jag har varit så himla låg de senaste dagarna att jag knappt tagit mig ur sängen :(. Fick en fruktansvärt dålig lön denna månaden att jag håller på att gå under och jag känner mig bara helt hopplös. Vill bara komma igång med nya jobbet och känna att det blir en ekonomisk ljusning i livet. Tur jag har en liten brunböna till ponny som bara känns helt underbar att rida <3. Har inte klarat av att ta tag i sånt som är svårt i veckan, så jag har bara suttit och ridit tempoväxlingar i både trav och galopp. Galoppen har blivit så mycket starkare att vi får till några steg piruettgalopp. Traven växlar hon ut helt otroligt bra i men samlingen är svårare-dels för att gångarterna är begränsade och dels för att jag inte riktigt hittar hur jag ska rida heller. Men jag orkar inte tänka på allt jag borde kunna göra bättre. Gör så gott jag kan just nu och så får det helt enkelt duga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 356
Senast: ako
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 255
Senast: Shpongle
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka