Jag och Rut var på pay and jump idag, hade lite problem att ta mig till stallet först:
Visa bifogad fil 10949
Men efter att jag backat några hundra meter kunde jag vända och köra en annan (oplogad) väg.
Vi hoppade återigen 90 och 110, men idag var det fler starter så det blev lite långt emellan. Rut fick gå in en kort sväng i transporten och käka. Jag red kasst i 90, fick inte någon galopp och då stämmer inga avstånd och eftersom hon inte går fram så måste jag korrigera genom att bromsa, plus att hon bromsar själv och kollar på hinderna (seriöst, vattenmatta liksom?) Man har beräknat att få 7 språng på en linje, men får 9.
Och sen landar i korsgalopp och vägrar byta.
Så efter det var jag arg på mig själv som inte rider ordentligt! Och taggade inför 110 genom att rida framåt och ta tillbaka massor och sen fram igen på stora utebanan. Det hjälpte, för sen gick det jättebra! Hon svarade inte riktigt fram efter 1:an så det blev långt in på tvåan och jag tryckte till henne där så hon hoppade flackt och tog med sig en bom, sen hade vi ner någon bom till (har ingen aning om hur många, men det blev kanske bara en) men hon bjöd framåt jättebra, landade i rätt galopp eller bytte direkt och hoppade riktigt fint på de flesta hinderna.
Dessutom kändes det inte så högt heller längre! När jag red på 1:an så for tanken genom huvudet att den var lägre, men insåg att det var pay and jump och då är alla hinderna lika höga (de mätte dessutom med måttstock). Yey!
Tyvärr fanns det ju ingen där som filmade, så det har väl inte hänt då.
Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få mig själv att rida så redan i första klassen! Nån som har några tips? Jag behöver bli arg för att det ska funka.