@Vogue När man är dressyrryttare så är det ju andras förväntningar och andras tyckande som spelar roll. Hela tiden. Spelar liksom ingen roll om jag tycker rörelsen var en 8a om domaren tycker det var en 5a, man blir liksom skadad.
Sen är jag en person som alltid vill bli bättre och utvecklas och blir enormt frustrerad när det står still, vilket jag tycker det har gjort i ett år nu. Då börjar jag ifrågasätta vad som är fel och då kommer min gamla prestationsångest tillbaks och jag hamnar i en negativ tankespiral och det slutar med att jag är värdelös. Och är jag inte värdelös så måste Divan vara det och det vet jag att hon inte är. Kommer hon gå OS? Knappast men jag har inte köpt henne för det. Kommer hon kunna gå Georg med höga procent? Ja, det var därför jag köpte henne för det var mitt mål.
Jag vet att många här inte tycker om henne för ni tycker hon är dum men hon är ju inte det. Det är jag som inte varit tillräckligt konsekvent och bra. Man kan inte ha hårda regler ena dagen och vara snäll nästa dag, inte med en ledarhäst.
Äh det är svårt att förklara men alla ryttare har väl haft denna känsla någon gång.
Jag tycker bara det är kul att rida på banan, det är därför jag har häst. Rider ut för hästens skull en gång i veckan men detta gör ju att jag inte kan ta en paus från banan bara för då tappar jag lusten att rida helt. Är helt ointresserad av klickträning, trix och annat blaj så kan inte hålla på med det heller, Så just nu är nog ingen i vårt team nöjd