Bollade tränare med en tjej som rider i en annan klubb..Den jag tänkt åka till är jättebra enligt henne speciellt på att få till uppvisningsridning..
Neee..det är ju inte det jag vill. Jag vill ha nya/andra ögon som hjälper mig att verkligen rida henne i sidorna. Som hjälper mig att rakrikta och inte hamna med huvudet på skrå.
Som lär mig ändamålsenlig ridning där hon verkligen jobbar genom hela kroppen.
Jag tänker likadant. Jag vill träna för en tränare som tänker långsiktigt och jobbar för att få en hållbar och ärlig häst. Men jag vet att quck fix ofta premieras på tävling, vi har ett praktexempel på det i den här regionen (ryttare alltså, ingen ödmjuk ridning men vinner jämt oavsett häst). Det ser inte hemskt ut, men det är väldigt lite harmoni och mjukhet och hästarna är lydiga men inte precis mer. Jag lever dock enligt min övertygelse om att quick fix bara håller till en viss nivå och sedan är det stopp. I lätt klass går det säkert att leva på.
Förvisso rider jag inte likadant på tävling som träning, på tävling blir det mer jäklar anamma än vad jag har hemma. Jag gillar det inte riktigt men tänker att där vi är idag är det väl vad som behövs. Jag längtar till den dagen vi kan ha samma mode på tävling och träning och ändå få framgång. Så fort jag tänker mjukt och fint på tävling går det dåligt, igår gaskade jag upp mig rejält till klass 2 och det blir mkt bättre resultatsmässigt. Lite blir det nog så att min häst är orutinerad på tävling och är man då inte övertydlig i sin ridning så far hon gärna iväg i egna ideer. Det är iaf min analys av läget. Huvudsaken att jag kan se skillnad på varför och när jag rider på det viset, och inte gör det hemma till vardags då det inte är slutmålet.