Fast har du kollat på vilket sätt den "regeln" gäller ? Rimligen borde det vara så att om existerande hästar som gått där funkat tidigare dvs nu enbart ston , om en valack kommer in och börjar hoppa så funkar det ju inte och då åker valacken ut ?@mackan Det som gäller är att alla hästar är välkomna i hagen. Den som ställer till bekymmer åker ut. Det innebär alltså inte att den som var där först har rätt att vara kvar, även om det är en ny häst som kommer in i hagen som väcker ett beteende hos den som var där först. Detta gör mig skeptisk, eftersom jag inte vill riskera att jag blir av med nuvarande hage till förmån för att åka ut i en lerhage. Dock ska man ju komma ihåg att min häst gått ihop med alla hästar jag provat med, utan bekymmer, bortsett från valacken som klättrade på henne.
Åker man ut ur hagen så får man ta en hage som är ledig. Dvs en liten tråkig lerhage, de som blir valda sist så att säga. Alla andra är upptagna varav jag har haft tur och fått en dränerad, grusad hage. Om än den är förjävla tråkig, så är den iaf inte lerig.
Hur skulle de rimligen resonera på ngt annat sätt tänker jag ? Hur skulle de döma att det är ditt sto som är felet att den nya valacken hoppar ?
Men om det är det som är regeln som du säger att det är godtyckligt vem som är problemet så nej då hade jag verkligen inte valt blandflockserbjudandet på de premisserna och att du då säger upp en vettigt sanerad underhållen hage hur tråkig den än är eftersom den inte är en ruta på några kvadrat som jag fattat det och att hästen får lunch i grushagen etc .
Hur många nya hästar kan komma till den flocken när "alla är välkomna " undrar jag också över ? Problemet kanske inte stoppar med att det just nu "kanske" kommer en valack - det kanske droppar in ngn ny där närsom om det inte finns specat vad som egentligen är tanken med den hagen och vad som gäller i scenarion blandflock etc ?
Jag hade varit skeptisk deluxe precis som du .
Senast ändrad: