Fö kommer här min dagliga följetång om sitsen
Lyckades idag få till den här vinkeln i höften, tror jag. Fick bra tips igår om hur jag kan kontrollera det på egen hand utan att ständigt titta i spegeln. Men vad händer då när jag får till vinkeln i höften? Jo, jag når inte ner till stigbyglarna...
Jag-blir-galen...
Red utan stigbyglar för att inte börja grina...
Jag antar att det betyder att jag måste stretcha höftböjaren, men fyfan så jäääävla less jag blir på detta sitstränande. Det är så FRUKTANSVÄRT jävla värdelöst tråkigt. Och jag tycker så synd om min häst som ska släpa runt på mig när det enda jag gör är försöker sitta. Blir ju inte precis nåt roligt och varierande ridpass att springa runt där på volterna och vänta på att jag ska lära mig att sitta.
Var även stenhård på det här med handen. Att hålla den rätt och stila och rätta tygellängden efter den. Jag antar att det gick bra eftersom känslan var lika urtråkig som på träningen igår. Och då var det ju tydligen bra. Får väl lita på att det trillar ner en pollett någon gång och bara fungerar automatiskt. För såhär jävla tråkiga ridpass står man ju bara inte ut med...
Slutet av passet kände jag att jag kan inte bara harva runt såhär. Jag har tävlingar inbokade och ska jag nånsin bli bra på att tävla måste jag ju lära mig rida program. Så jag red igenom nya LB:1 som jag ev ska starta om några veckor. Även om det inte var perfekt så se på fan att jag kunde rida igenom programmet i min "nya" sits och jag tyckte det var way much better och stadigare än det brukar vara. Nu kunde jag iaf sitta ner i traven och det kändes både hyfsat snygg och stadigt
Klart att jag inte prickade in fantastiska ridvägar osv, men nånstans måste man ju börja. Tex vid att komma ihåg programmet om än man missar 2m på en bokstav.
Fö red jag även en annan häst idag, den där 07an jag red några gånger i vintras. Mkt nyttigt då den inte har några som helst likheter med min. Red den före min och det var ett strategiskt drag, för jag blir alltid mer kär i min då
Om jag nånsin tycker min inte är framme för skänkeln så ska jag tänka på att det finns dom som har det värre...