Jag har ingen panik... ännu. Är bara otålig och vill kunna allt direkt. Mitt tålamod när det gäller mina egna prestationer är på en femårings nivå och jag har onödigt höga krav på mig själv. Fast jag förstår att det tar tid.@Amanda_F jag förstod vad du menade och håller helt med om att rida för mycket med sitsen inte funkar på många lite känsligare hästar som är höga i blod och/eller som du skriver, har tendens att inte vilja släppa upp ryggen om ryttaren är för kraftig hjälpmässigt i sin sits. Precis som du säger kan det då bli att man istället trycker bort ryggen för dem .
Men jag tycker inte du behöver ha sån panik att det inte funkar direkt utan självklart behöver du tid att rida in dig på din nya häst . Du vore ngn utomjording /ubermänniska om du hittat knapparna direkt på en väldigt nyligen inköpt häst typ is i magen och landa i att det givetvis är en process - det är väl en del av tjusningen att vara ryttare - att man utvecklas i det att man ofta genom livet som ryttare behöver tänka om/lära in ngt nytt för egen del, träna om sitt kroppsminne i samband med utvecklig, nya förutsättningar, hästmaterial, tränare etc
... men tack för pepp och kloka tankar!
Åt middag med min mamma i kväll och hon tyckte att det var lite spännande med den här utvecklingskurvan, lite som när jag gick i skolan. Fram till högstadiet pluggade jag inte mkt, det var lätt ändå. Sen behövde jag verkligen lära mig hur jag skulle lära mig plugga och den svackan tog det fyra år att ta mig ur. Hoppas verkligen att detta går fortare!
F.Ö. är min häst BÄST! Idag stod jag och mockade i hans box med en korg typ. Då backade han upp mot den och prickade den med nästa hög som han la när jag var där i boxen. Det såg ut som om han siktade! Skulle vara såååå bra med en rumsren häst!