@Amanda_F Hmm, vad har C för märklig exteriör som gör att du med din minirumpa inte skulle kunna sitta tungt på honom? Något som hjälpt mig med att hitta sitsen i travlängningarna är att ha Kyras ord i bakhuvudet att det inte gjort nåt om man skumpar runt-det varken stör eller skadar hästen så länge du håller takten typ. Tittar man dessutom på Kyra när hon rider så skumpar det rätt friskt och har hennes moderna sporthästar klarat hennes rumpskump så ska nog allt C klara dig också. ...och min lilla ponny överlever mitt skump och är både välmusklad och fin i ryggen.
Jag får intrycket av att du just nu håller på att slå knut på dig själv för att anpassa dig efter din nya häst. Jag är faktiskt så krass att jag vill tänka mer tvärtom, det är nu du släpper krav och tävling, tar ett halvår (och gärna hela vintern) för att rida in honom på dina hjälper och din ridning. Du måste få vara i din komfortzon för att behålla mening, mål och glädje i din ridning av vad jag kan utläsa av dina inlägg. Situationen att stå var i hans gamla stall med gamla ägaren som hjälp är nog bra till viss del. Men det låter mer och mer som du behöver komma därifrån och hitta DIN väg med DIN häst
.