-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

kl!

Här kommer lite fina vinterbilder på mig och Chagalle!
Ni ser hur liten jag är på honom, hihi!
Hoppas att ni gillar bildbomber!
35aljsj.jpg

260cq3b.jpg

28knjwy.jpg

ae5riw.jpg

vhygwn.jpg

2je2z5u.jpg

2nkn6h.jpg

Undra om bilderna inte blev jätte stora nu... :angel:

Ja, de blev väldigt stora, min dator säckade ihop där ett tag ;) ..förminska gärna när du lägger in så många bilder.

Hästen ser ut att kunna bli trevlig :) Härligt att rida i snö!

Kanske någon kan förklara för mig hur man lägger en bild och inte hela albumet.
Detta är min -04 . Han är sen i sin utveckling men himla mysig att hålla på med. Väcker uppmärksamhet var han än kommer då han dansar fram.
Kul med sådan talang synd bara att ryttaren inte är inbiten dressyrryttare
eller sådär jättekunning.

Åh, vilken fining! :)

KL
Lite uppdatering från oss då. Idag har vi tränat, klarade hela passet med bara 1,5 bocksprång och hon har galopperat NORMALT idag (lagom fort) :D

Bilder från dagen:
Bilddagboken
62734_1263240600.jpg

84833_1263240867.jpg

Det var så lite ;)

Vad är det för nån filur du har, stam?

Det är Nactus tolstoy . En underbar häst har kommit honom ganska nära. Har lite problem med hoppningen men dressyren går han bra , lite lat förstås eller det man säger bekväm av sig... men oehört possitiv .

*kl*

Smyyyger oss in lite här. Efter långt Buke-uppehåll.
Jag & VR lever iaf. han har haft ett långt & välbehövligt jullov:)

Lite blandade bilder från vintern:

30055016.jpg

30249002.jpg

30249003.jpg

30249029.jpg

30180615.jpg

KL

Ett steg fram och två bak... så har det varit hela hösten, men nu äntligen ser det ut som om vi kan börja om igen efter sår och magkrasch. MEN vi har glömt hur man fattar galopp?!

Visserligen har han tappat väldigt mycket muskler så han orkar inte så mycket, mendetta är ju galet. Världens slängtrav blir det när jag försöker fatta galopp och bromsar jag så blir han sur för att jag tar honom i munnen. Han har stor trav och stor galopp så jag kan knappt sitta ner även om jag försöker rida riktigt långsam trav innan fattningen. Står jag upp så springer han iväg.

Vi var och tränade i söndags och tränaren tyckte vi skulle strunta i fattningen ett tag nu och bara fatta galopp vid uteritterna så att han får stärka sig. Men jag vill verkligen kunna fatta galopp igen... Vart ska jag börja? Eller ska jag strunta i galoppen ett tag som tränaren tyckte?

Jag hade nog gjort det en stund, tills hästen blivit lite starkare. Och som sagt galoppa under uteritter eller där hästen själv bjuder in i galoppen. Kanske enklare bom- och hoppövningar kan hjälpa till? Kan du stärka galoppen på annat sätt, tex tömköra, sålänge?

Tömkörning är nog svårt för tillfället. Dels så är det djup snö på ridbanan och dels så har han så stor galopp så han behöver en stooor volt för att orka och då hinner jag inte med. Jag kanske ska avvakta lite helt enkelt...

Det tar dock lite på självförtroendet i ridningen när jag inte ens kan fatta galopp längre. Snacka om att gå bakåt i utvecklingen:-P

Har också fått lägga tömkörningen på is en stund pga snömängderna, men tack och lov så blir nog banan kottad i veckan. Det är inte kul att gå bakåt (eller kännas som att man gör det) men låt det inte tynga ner dig allt för mycket! Det ordnar sig garanterat, men det kanske tar lite tid.

Måste flika in lite fastän jag inte har någon -04 längre :o

Hade jätte mycket problem med galoppen med Dobby... han hade ju dels lite dålig bjudning frammåt och så la han hellre ett bocksprång när jag skulle göra en fattning :mad: På honom funkade det med bommar! Han fick något annat att koncentrera sig på och perfekt var att lägga bommar på mitten av ridbanan och rida på en 8:a och så över bommarna i mitten... då fick han mycket mer bjudning frammåt och så kunde man göra en fattning efter bommarna, gallopera på en volt, bryta av och så över bommarna igen och ny fattning.

Bara ett litet tips :)

Smart tips!!
Att jag inte tänkte på det:-)

Jag tränade bom på åttavolt i trav i höstas och hade sådana problem med att han fattade galopp över bommen:-D Det är ju det jag ska göra nu! Tack!

:o förlåt... :o måste göra dig besviken :crazy:

Usch det har varit mycket fram och tillbaka över jul och trodde faktiskt jag skulle bli Dobbys ägare igen ett tag. Dumt att gå in på allt närmare här men allt löste sig till slut i alla fall och jag svor att jag skulle inte köpa ny häst på läääänge efter alla problem...:angel:

Men sen råkade jag i kontakt med en tjej som har en häst som jag var och tittade på i somras. Det visade sig att hon fortfarande hade honom kvar och hade ev. planer på att sälja honom till våren. Så jag åkte och provred igen och han var ju lika härlig som sist jag var där (hade väldigt svårt att glömma den här pållen när det inte blev något i somras) så jag som inte skulle skaffa häst på lääänge råkade visst bli hästägare igen förra veckan :angel:

3:e gången gillt nu... hoppas verkligen det här blir bra... tyvärr är han inte någon -04:a :(

Spännande! Hoppas det går bra med den här nu! Du får nog lov å smyga in en bild på han! :D

+ Verona

Jag ska försöka ta en bild i helgen, är ju så mörkt på veckodagarna när man kommer hem :mad: vill ju absolut bli förlåten för detta hemska brott så lovar att det kommer en bild ;)

Nähä! Jag skulle visst inte alls träna galopp... Nu har han slagit upp såret igen och benet är helt tjockt:-( Det blir kliniken imorgon bitti. Skit också! Jag som trodde det hade vänt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar