-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Kl
Bildbombning från idag :D
Flamman är nu dräktig på drygt 240 dygn
(kvaliten blev lite kass på vissa bilder, det började skymma och det gillade inte kameran...)

PC280077.jpg

PC280067.jpg

PC280071.jpg

PC280072.jpg

PC280066.jpg

Hehe, ja hon har jobbat på ganska bra med silaget också :p

Hon är så söt min lilla toka, inte så lätt att busa med stora magen!
Jag längtar och fasar tills lilla bäbisen tittar ut :love: Jag kommer med största säkerhet få tre tokstollar i hagen då :angel:

Har du och pållen kryat på er än?

Tokstollar är ju mysigt! :D

Sixt har inte reagerat det minsta på tryck längs ryggen sen julafton.
Hon leker :devil: i hagen.
Idag så ledde hon kavalleriet av bumbibjörnar (djup snö = hästarna studsar fram) mot grinden vid insläpp.
Sen studsade hon i minst 15 minuter innan jag ens fick komma nära, och hon använde ryggen vääääldigt bra i dom där bockningarna - så hon tycker nog att det är dags att jobba igen :p

Jag börjar piggna till, imorgon ska jag försöka ta mig till stallet på eget bevåg, så det blir spännande :D

PC280077.jpg

Gosh! Så ser ju Aprilia ut nu, och hon har så vitt jag vet ingen bebbe i magen. :eek:

:D

Roligt med en liten!

Sinfonie:
Skönt att hon är sitt vanliga jag igen! :)

Haha, rund och go :D Och jag ser ju att du skickade snön med posten som lovat, för dina bilder var väldigt gröna i jämförelse mot utsikten här. Efter julhelgen har det kommit omkring 70 cm snö - och då hade vi ju ganska mycket snö redan innan. Så Akilles får plumsträning!

KL

Lite uppdatering från oss.

Sen sist har vi hoppat nytt höjdrekord (110 cm)
Och upptäckt:
att snö är döläskigt
att det är kul att bocka med matte på ryggen
att man faktiskt kan svänga när matte petar med benet på magen
att det är fasansfulllt roligt att springa lör i det stooora ridhuset (40*80)

Imorgon ska vi träna för tränare igen, blir spännande, så pigg som liten varit hittills.
2 nya bilder från oss - mobilkamera

48606_1262102074.jpg

71499_1262102139.jpg

Ja hellre tokstollar än segproppar! :D

Vad skönt att ni börjar må bättre igen båda två, och att det inte verkar ha varit något allvarligt med ryggen :laugh:

Haha, man vet aldrig det kanske tittar fram en liten silagebäbis ur Aprilia till våren ;)

Men ärligt talat så är nog det mesta av Flammans mage silagehängbuk med... jag har tryckt i henne mat hela hösten för att jag har varit så rädd att hon ska falla ur, vilket hon har haft tendens till att lätt göra innan. Nu går det inte ana några sånna tendenser alls.. vet inte om det har något med hormonerna att göra :p

Vad bra att den kom fram ordentligt! :D Nu är den där den hör hemma!!

(fast lite avundsjuk är jag på att rida i djupsnö!)

Wow, härligt med så stort ridhus! jag tyckte "vårat" var stort, det är 20*80... Det måste vara perfekt att ha inomhushopptävlingar i :laugh:

Åh, grattis till rekordet!

Ja det är mysigt, även om jag nu gnäller lite på att det är för kallt (aldrig blir jag nöjd!).

Red gammelfarfar M på ängen igår i strålande månsken, han tyckte att det var härligt att få galoppera med snö nästan upp till magen. Men när det är -17 så blir det så kallt om näsan! Resten av kroppen kan man ju hålla varm när man travar och galopperar, däremot.

Tack! :)

Jo det är jättehärligt, kan rida galoppintervaller i ridhuset nu istället för på travbanan som vi har med (får ridas på självklart!)

Tyvärr kan vi inte ha stora tävlingar osv, eftersom det inte finns någon parkering. Har dock varit 3års test osv där, riksföl skulle vi haft, men pga förkylda hästar vågade vi inte ta in föl utifrån, så det blev flyttat.

KL
Ja, då verkar W's mage vara ok, men usch vad han har tappat i vikt och muskler på dessa veckorna:-( Nu får vi börja om med att försöka få upp honom i vikt igen. Svårt bara när han är känslig i magen... Har ni någon idé på vad jag kan lägga till som ger mycket energi, men som ändå är snällt mot magen?

Vi har skrittat ett par rundor de senaste dagarna, men idag är det -18 grader så jag fryser väl häcken av mig om jag ska ska skritta en tur idag. Jag kanske får ta en promenad med honom istället. Själv har jag ju inte haft problem med att jag gått ner i vikt under julen så en promenad kanske skulle passa mig bättre:-)

Vad har hänt med våran tråd? Har ni gått i ide? :angel:

Idag har jag för första gången på snart 4 år galopperat på en äng, har inte gjort det sen min medis pålle bröt benet när jag skrittade på en äng. Rea var jättesnäll, hon kände att jag var osäker men busade till och tittade på mig samtidigt och så långsamt som hon galopperade då har hon aldrig gjort i hela hennes liv! Saktade av direkt när jag började bli lite skakis, har man snällaste pållen eller vad? :love:

imorgon skall det göras om, och då med fotograf!

(har självkart lov att rida på denne "äng", den tillhör skolan, och är våran "terrängbana" med massa stockar ute, så den är till för ridning)

Åh, härlig häst du verkar ha! :)

Jag rider på ängar häromkring flera dagar i veckan. Mest galoppträning blir det för tillfället.
Super mysigt nu när det är så mycket snö och kallt!

Gott nytt år på er också! :D

Ja, hon är helt underbar :)

Det är så härligt när det är snö, det blir ljusare och så blir det så mysigt.
Tycker jag, men pålla är inte fullt förtjust över att behöva pulsa i djup snö.

Missade ju att säga det nästan viktigaste!

Gott nytt år alla!

God fortsättning alla! Tänk att 04-orna nu räknas som sexåringar.. Jisses.

God fortsättning alla :D

Jag är mitt uppe i en flytt och har nog inte tillgång till internet (mer än lite sporadiskt) den kommande månaden.

Så vi kommer att vara lite tysta en tid framöver :)
Så blir det mer uppdateringar när Sixt satts igång lite, och internet är fixat :laugh:

Lycka till med flyttandet! Mindre än en månad nu tills vi ska flytta till vårt hus.. Huga, från att ha varit långt, långt i fjärran börjar det vara skrämmande nära!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024