-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Knapplån!

Vad har hänt med tråden?!
Nu har jag inte varit aktiv på länge, så har den gått i ide! Gillas inte.
Här kommer en bildbomb med dåliga bilder på mig och Chagalle!

Ni älskar min sits och hur liten jag ser ut på honom, haha.
b5ifll.jpg

akiemc.jpg

k9j4he.jpg

vevqti.jpg

105y8m0.jpg

2uz2cdf.jpg

2dqq7bc.jpg

Jo det har varit lite dött här ;) Har inte hänt så mycket hos oss, kallt och uselt är det. Akilles fick vara "mentor" åt ett 20-årigt kallblod som är livrädd för pannlampor igår, A är ju annars en dunderfjant men han bryr sig åtminstone inte om pannlampor eller hysterista kallblod som kastar sig vilt åt alla håll :D (så länge han slipper bli tacklad, då blir han lite putt..)

Här är vi väääldigt döda :D

Sixt vilar fortfarande, nu har hon tappat en sko och min mobil är stendöd (jag har slarvat bort PIN koden :angel:) så jag får inte tag på hovslagaren förren i slutet på veckan.
Men det gör inte så mycket, hon får bara mindre styltor på den tassen..

Men vad surt! Det är därför man gör som jag, tar en enkel :p

Dag har jag ridit i snön, på en övertänd häst som vilade igår. Hon galopperade på stället eftersom hon inte ville skritta, sen kan hon mycket höga skolor, högre än spanska ridskolans! För inte ens gud vet vad de luftsprång hon kan hitta på kallas :angel:

Bildbomb från idag kommer strax!

Försöker få upp dom på pixbox, men tar väldigt lång tid :/
Så hoppas att ni kan se dom från Bilddagboken

40670_1262794154.jpg

31011_1262794463.jpg

31773_1262796092.jpg

53594_1262796189.jpg

91877_1262796293.jpg

Hade långkalsonger, dubbla ridbyxor, tre tröjor, dubbla jackor, skid handskar, raggsockar och "rånarluva". Ser ut som Michelingubbem himself men jag frös inte i alla fall :p

Haha, Akilles ser nog mest ut som en galen älg i snön :D Vi har ju fått såna kopiösa mängder snö nu, så det ligger nog en meter på ängen. Skritten fixar han fint - men det är svåååårt att hålla balansen med matte i sadeln i trav! Antingen är det huvudet rakt upp eller i boghöjd, och så ångar han på som ett lokomotiv.

kl

Här har det inte hänt mkt! Det var lite svårare att komma igång än vad jag trodde nu när min lilla prinsessa är här :p Hon vill ju ha mamma hela tiden så det är svårt att komma ut till stallet nå längre stunder fast nu börjar det bli bättre!

Jag verkligen längtar efter att vara igång med Saga igen. Troligtvis kommer jag skicka bort henne ett tag på tillridning iaf. Min mamma som har två hästar ska troligtvis ta bort en av sina snart pga sjukdom å då passar det ju jättebra att hon tar min andra häst till sig och Saga får åka iväg ett tag så slipper jag leta sällskap till min andra då saga åker samt att jag får vara helt hästfri ett tag hemma och bara fokusera på min prinsessa :love:

Ska försöka åka och hälsa på det här stället jag funderar på snart så jag ser att det känns helt ok!

Det låter väl som en bra idé! Skönt att kunna lämna hästen till mammsen också, så ordnar det sig för båda. Finns det utbildningsstall i Västernorrland? :o Har fått för mig att rent generellt så är det dåligt med sådant här i norr, men det är klart - några finns det säkert.

*kl*
Akilles var tjock i tre ben igår :crazy: Jag tror och hoppas att det beror på att de fått stå inne så mycket, han brukar kunna bli lite tjockare då och det blev märkbart bättre av 20 min promenad.

Problemet är att det var -26 igår, så hästarna stod inne under förmiddagen för att inte vattnet skulle frysa i stallet. Sen ute i hagen tror jag inte han gjorde mycket mer än stå stilla och äta. Idag är det lika kallt, så risken är väl att han är tjock idag med.. För att inte tala om helt knasig av överskottsenergi, men jag vågar knappast låta honom rejsa av sig innan jag vet var tjockheten beror på.

Det är svårt att hitta måste jag säga men jag har hittat en inne i ramsele som verkar ok. Jag har även hittat några uppe i umeå men det är inte direkt gott om dem. Det finns inget här där jag bor utan måste åka minst 13 mil.

Härliga bilder - och jag förstår verkligen ditt klädval!
Jag är allt annat än vacker när jag cyklar som en stoppad korv i -20..

Ja, men nu lever mobilen och hovis är kontaktad, så om drygt en vecka blir det nya skor för damen.

När vi släpper ut hästarna brukar man alltid ta Sixt + hennes ponnykompis tillsammans (först), men Sixt har börjat bli så hetsig att så fort man kommer in i hagen försöker hon sticka - och kan hon inte det så skyller hon på ponnyn och försöker sparka henne :o
Idag var jag förutseende och tog in Sixt först, medan ponnyn var utanför.
Det sa vroooom, så hade hon galopperat till andra änden av jättehagen, sen upptäckte hon att hon glömt sin ponny så hon skrek förtvivlat och vände igen :p

Skönt att få till hovarna! Akilles fick sin bortplockade sko påslagen igår.

*kl*
A:et hade förresten varit tjock i 3 ben idag också vid utsläpp kl 11.00 (-27 grader :(). Då hade stackaren stått inne sedan 17 igår pga hovisbesök, med undantag av två promenader. Så det var 18 timmar inne. Han hade inte haft feber, inte varit halt och ätit och druckit som vanligt så jag fortsätter hoppas på att det är stillaståendet som gör det. Han har ju en historia av känslighet mot många, långa timmar i box. Nu är det tack och lov bara -10, och lovat varmare i helgen så då kanske han får vara ute som vanligt :) *hoppashoppas*

Usch, hoppas det lägger sig när han får komma ut mer igen om han är känslig!

kl

Idag fick Saga ett longeringspass. Hon skötte sig riktigt bra. Tänkte ta lite bilder men mina fingrar höll på och frysa ihjäl så det får bli nästa gång.

Förbannade kyla säger jag bara! :devil:

-kl

någon som hört något om Van Remo? En favorit, men länge sedan man hörde av den stora hästen!:/

Nä, det var längesedan den store var på besök här i tråden nu, jag funderar också på hur de har det..

Kl

Nu har vi äntligen fått lite bättre väder igen = inte längre så kallt ;)

Jag fick min syster att fota hästarna lite igår
flamman2.jpg

Den här gillar jag!
tungor.jpg

Vet inte om det går att länka till fejjan, men där finns hela albumet om ni vill se.

Klicka på bilden, välj den gröna fliken "Meny", för pekaren över "Tipsa/diskutera" och välj "länka till den här bilden" :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar