Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Jag har läst flera inlägg här nu och massor verkar ge sina hästar olja, varför? Kan inte fatta varför? Någon som kan svara??
2 3
Svar
47
· Visningar
4 986
Senast: domino
·
Foder & Strö Jag är urkass på flora och fauna och undrar om någon klok Bukemänniska kan tala om för mig vad detta är: Jag har MYCKET av den...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: Bubbla
·
R
Foder & Strö Var brukar ni skicka era analyser (förutom till Analycen)? Har för mig att det finns några fler ställen men just nu hittar jag inte hur...
Svar
11
· Visningar
1 302
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Det är ju som så att det står på foderjästförpackningen att den innehåller selen eller ja rättare sagt att råvarorna innehåller selen...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Är det något som har använt detta foder någongång? Vid vilka tillfällen? Gav det någon märkbar effekt? Jag har inte hör talas om det...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: 810110
·
K
Foder & Strö Hej! Har en undran gällande B-vitamin. Jag har precis köpt Shy Feeder-B, och jag tycker att doseringen är lite luddig... Det står...
Svar
6
· Visningar
1 310
Senast: Amicha
·
Foder & Strö Tycker ni att det fungerar bra? Varför ger ni det? Vad kostar det? Jag funderar på att ge min häst det för att han har lite stressmage...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: mirage
·
Foder & Strö Nu måste jag ha hjälp att reda ut lite funderingar angående höt. En enkel fråga, blir hästen fet på hö? Min shettis bantar och bantar...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 709
Senast: mirage
·
Foder & Strö Kan det verkligen vara riktigt? Det påstås att man måste fortsätta med Glucosamin när man en gång har börjat. Kroppen uppges sluta...
Svar
17
· Visningar
1 828
Senast: Ylva86
·
J
Foder & Strö Jag har haft problem med att få min islandssto att äta... Förut åt hon inte ens 5 kg per dygn, var väldigt orolig... Jag rakade halva...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö Hej, jag undrar vilket foder ni rekommenderar? Sist jag hade häst (13 år sedan) var det bara havre och hö samt betfor som gällde. Nu ska...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: marti130
·
M
Foder & Strö Har gett mitt halvblodssto lite extra protein för önskad viktuppgång..Hon har gått upp i hull men när hovslagaren var ut i dag så...
2
Svar
29
· Visningar
2 264
Senast: Miloo2
·
H
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som gett sin häst örter mot något problem? Vilken ört? Mot vad? Har ni fått något resultat? Jag provar nu...
Svar
10
· Visningar
1 846
Senast: Sass
·
Q
Foder & Strö Där min häst står uppstallad betalar vi 2kr/kg vilket jag tycker är lite i saftigaste laget. Hösilaget är analyserat och har...
2
Svar
26
· Visningar
2 012
Senast: Warmia
·
Foder & Strö Hej Jag ska koka linfrön till min foderhäst, men kom på att jag inte vet var jag köper det. I en vanlig mataffär eller har dom bara...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 579
Senast: Gazzan
·
S
Foder & Strö när man få hem analysen på höet? Måste man säga till extra om dessa värden? Kan man även få veta Magnesium värdet ? Det travarstall...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: ang
·
N
Foder & Strö Nån som ger det? Är det bra? Funderar på att ge det till min häst nu när jag rider igång honom och framöver också.
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Dundret
·
Foder & Strö det sa min hovslagare, att betfor och salt kan fungera som laxeringsmedel? stämmer det? Inte att om man vill att hästen ska få löst...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: rosita
·
I
Foder & Strö Hej, Våran Lukas (15 årigt kallblod) fick kolik i helgen, hela hans mage svällde upp som en luftballong. Ovanför revbenen fick han en...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: gejsa
·
M
Foder & Strö Ny här på sidan...undrade var ni köper erat foder eller om d ingår i stallhyran?.....Vilket fodermärke råder ni o köpa?? Tack för...
Svar
14
· Visningar
1 409
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka