Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Jag har sökt men inte hittat, detta har säkert diskuterats tidigare men jag frågar ändå! Ni som fodrar med plastade balar, hur länge...
2
Svar
21
· Visningar
2 331
Senast: Krimsan
·
T
Foder & Strö Nu har jag en liten fundering: Hur hög protein/energikvot skulle ni säga är FÖR hög? Tidigare år har jag haft kvot runt 8 utan problem...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Donnis
·
Foder & Strö Undrar lite vilket foder ni tycker är bäst utav groov och Fibergi..funderar nämligen att byta till Fibergi.
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: CosmicQueen
·
B
Foder & Strö Hjälp, min höleverantör tycker att jag ska börja med hösilage. Måste jag vaccinera mot botulism då? Kan dem få i sig bakterien lätt...
2
Svar
28
· Visningar
3 603
Senast: nexxa
·
F
Foder & Strö Jag har funderat lite på att börja ge mina tävlingshästar lite lusern, då de äter MYCKET grovfoder och åka iväg på ett tvådagarsmeeting...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: cerrox
·
C
Foder & Strö någon som vet om olika sortes hö smakar olika? kan det vara mycket som skiljes isåfall på smakerna? hur kräsna är era hästar med...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Mount Never Rest
·
L
Foder & Strö Ska börja ge 300 g soja pga dåligt protein i mitt hö. Kan det stämma att 300g soja är 3,5 dl? Litar inte fullt ut på min våg..
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Min häst vill inte äta sitt korn. Finns det något annat som har liknande egenskaper. Hon äter nu: 10kg hö 0,5kg havre 0,5kg korn 1...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: modzan
·
F
Foder & Strö Fölis i magen föds om ca tre månader nu, är beräknad till påsk. När tycker ni att det är dags att öka på stoets fodergiva? Just nu får...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 624
Senast: Miloo2
·
G
Foder & Strö Ni som ger era hästar hackad strå, hur ger ni dem det? Tillsammans med kraftfodret? Blötlagt eller torrt? Separat? Jag funderar på...
Svar
14
· Visningar
2 917
Senast: linafina
·
Foder & Strö Vilken olja är mest ekonomiskt att köpa, om man ska pytsa i pållarna det? Dvs olja som både är bra och förhållandevis billig... Ska man...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 284
Senast: rubytoo
·
A
Foder & Strö Har fått lite noja på det här med botulism! Vet ju att det inte är vanligt, men en skalbagge, kan det ge botulism?
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: joo
·
F
Foder & Strö Min tvåårs märr skall "vila" i ca 4 veckor eftersom hon är skadad. Hon behövde inte stå på box sa veterinären, en sjukhage är ok men hon...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: joo
·
L
Foder & Strö Kan någon svara på hur länge betforen kan ligga i blöt utan att bli skadligt för hästen. Alltså när den börja jäsa och bli skadlig. Linda
Svar
1
· Visningar
651
Senast: pimy
·
F
Foder & Strö Hittade en påse innehållandes alger (Carrageen). Står inget "bästföredatum" eller liknande på påsen. Så, hur länge kan man använda...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Immer
·
Foder & Strö kanske en onödig tråd iom att höt inte är ny analyserat men ska enligt ägaren vara av bra kvalitet med normala värden...han hittar inte...
Svar
13
· Visningar
891
Senast: mirage
·
A
Foder & Strö Jag såg att man inte får fråga om foderstater på enskilda hästar så jag omformulerar mig och frågar mer generellt. Vad är det för regler...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: fjording90
·
Foder & Strö Jag har en fjordvallack som har varit ganska bukig och blivit ännu värre efter vintervilan, nu ser han i princip dräktig ut! ;) Poängen...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Sentenced
·
M
Foder & Strö Vad står egentligen råproteinet för? Om det tex är 14% kan jag då på något sätt räkna ut vad det blir i smrp? Är det 14% av ett kg då...
Svar
2
· Visningar
2 050
Senast: Marie_C
·
B
Foder & Strö Jag har en längre tid haft mina funderingar kring, hur mkt farligt det kan vara för hästar att få varmvatten direkt ur kran, uppblandat...
Svar
9
· Visningar
2 528
Senast: BonRaiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31