Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö är hösilage samma sak som ensilage ? :confused:
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: BIMM
·
T
Foder & Strö En jag känner kanske ska ta ett 25.årigt vbl sto på foder (anledningarna tilld et är lite komplicerade och hör inte hit) Den är...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: aartemis
·
U
Foder & Strö Hur mkt havre skulle ni ge ett föl på under 1 år (halvblod)? Min kopis ger 2 kg, är inte det hemskt mkt??
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: Unichorn
·
M
Foder & Strö När stallägaren ringde till stället där vi analyserat höet så sa han att vårat hö var så nära ett perfekt hö man kunde komma.... Då...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Va iväg för ca 2 veckor sedan o köpte nytt foder till mina hästar!! Hade hört tallas om detta foder som en vetrinär har satt ihop...
2
Svar
20
· Visningar
1 698
E
Foder & Strö Basiblock innehåller väldigt mycket selen, markerna här i sverigeinehåller väldigt lite vet jag, så höet innehåller antagligen inte...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Ekra
·
B
Foder & Strö har ett sto som brunstar ca 6 dagar i månaden året runt. vill gärna att andra hästar ska nafsa på henne och kissar eller har...
Svar
10
· Visningar
1 926
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö När man ökar på energin i form av olja? Ok, hästen kan bli för fet men annars? Idag ger jag knappt 1 dl dagligen men jag funderar på om...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Säkert är det redan någon här på buke som skrivit om det man jag kan iallafall inte hitta något om det här.:smirk: Sitter och...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: AnnikaH
·
R
Foder & Strö Eftersom jag bara har en häst som äter korn, måste jag fara och köpa lite korn i taget (1 gång i veckan) Detta är lite bökigt så jag har...
2
Svar
20
· Visningar
4 258
F
Foder & Strö Vet inte vad jag ska ge mitt sto. Hon går nu på korn, betfor, mineraler och vitlök. Men hon äter inte längre upp. Tror att det är kornet...
Svar
19
· Visningar
1 049
Senast: Welsh
·
L
Foder & Strö När jag köpte min häst i höstas så stälde jag han på halm, men han åt upp hela boxen typ så jag fick ställa han på spån.. Men nu har jag...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: linabergmer
·
Foder & Strö Hör gör ni med linfröpellets, blötlägger ni det eller fodrar ni torrt hur mycket ger ni??
Svar
12
· Visningar
3 654
Senast: Tibra
·
Foder & Strö Jag håller på för fullt och ska försöka lära mig räkna ut min häst foderstat och ska försöka förstå själv fast jag har fått hjälp med...
Svar
17
· Visningar
1 680
N
Foder & Strö hur mycket foder och vad ska ett sto som är dräktig i ca 6:e månaden ha/få?.
Svar
3
· Visningar
764
Senast: nasdaq
·
E
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon kan reda ut kalkbegreppet för mig. inga gissningar tack utan gärna någon med "kött på benen". Vilka...
Svar
8
· Visningar
3 020
·
S
Foder & Strö Någon som känner sig manad att hjälpa mig att knåpa ihop en foderstat till min häst? HÄSTEN Ras: SvHbl Född: 2002 Kön: Sto...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Pratade med vår hösilageleverantör och han berättade att han funderar på att nästa vinter blanda hösilagebalarna med halm, genom att...
Svar
4
· Visningar
816
·
S
Foder & Strö Förr sa man alltid att man max skulle ge 50% korn 50% havre, varför vet jag inte. Är det någon som vet?
Svar
6
· Visningar
991
T
Foder & Strö Jag behöver hjälp med min pålles foderstat. Hon har fått korn och vetekli innan (bl.a) men en vän rådde mig att byta till pelleterat...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Trinity
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka