Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur ofta får era pållar mat? Räknar inte med stråfoder! 3 Åringen har tillgång till lite halm och hö i hagen och han rids ca 3-4 ggr...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sky_fly
·
F
Foder & Strö Hejsan! Hur skulle Ni reagera om den som har t.ex. middagsfodringen i stallet glömmer att ge Er häst foder? Om alla andra hästar får...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 205
Senast: SessCa
·
Foder & Strö Var köper man vanligt koksalt (utan jod) som billigast? Gärna större förpackingar. //Z
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: fälttävlansnörd
·
Foder & Strö Linfrökross; hur behandlar man det innan utfodring? Hur länge står sig en öppen säck? Hur mycket ger man om man bara vill åt "de goda...
Svar
6
· Visningar
2 079
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi har precis köpt hus med ca 2 ha mark till. Uppskattningsvis är 1.5 ha av dessa en äng. Hur mycket hö skulle ni gissa att den...
Svar
7
· Visningar
3 436
Senast: tgd
·
T
Foder & Strö Jag har precis träffat en hästägare som ger kalk som tillskott till sin hästar och jag undrar vad det är bra för?
Svar
7
· Visningar
872
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hörde för massavis med år sedan att det inte är bra att ge mer korn än havre. Helst skulle man ge hälften hälften av korn och havre...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: rocki
·
Foder & Strö Mitt hösilage kommer inte att räcka säsongen ut pga att jag fått några balar jag inte vill fodra med och leverantören har sålt slut...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: mimus
·
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan raps och rypsolja? Påverkar de hästen på olika sätt? Försökte leta runt i gamla trådar men fick inte fram något...
Svar
2
· Visningar
5 425
Senast: mazariin
·
W
Foder & Strö hej alla! jag vet att B-vitamin kan man inte ge för mycket av.. men E-vitamin då? eller någon annan vitamin som man ska akta sej för att...
Svar
8
· Visningar
3 823
Senast: bombibittIII
·
Foder & Strö Hur mycket olja kan/bör man ge till en liten, tunn shettis? Har fri tillgång på hö med höga värden (svårt att säga hur mycket han petar...
Svar
6
· Visningar
872
F
Foder & Strö Hej! Vad och hur mycket ger ni era shettisar? Skriv gärna hur mycket motion de får också. Jag ska köpa en shettis som sällskap till mitt...
2 3
Svar
50
· Visningar
11 906
Senast: pimy
·
L
Foder & Strö Jeg har sett at noen av hestene som omtales på siden her fores på "korn" Hva slags korn er "korn":confused: Undrende nordmann...
2
Svar
20
· Visningar
1 686
Senast: minternet
·
B
Foder & Strö Betfor - varför ger ni er häst betfor? Varför skulle socker vara bra för hästen när det inte är det för oss?:confused:
2
Svar
26
· Visningar
2 096
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Ska börja utfodra med hösilage. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag går från hö till hösilage? Blir de lättare lösa i magen...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Limaha
·
F
Foder & Strö ska snart flytta våran häst.:) till ett stall där vi får köpa kraft foder själva. så jag skulle vilja veta vad ni ger era hästar för...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: AnnaVirrPanna
·
Foder & Strö Jag undrar bara om Ni tycker det är rimligt att en stallägare som söker inackorderingshästar då kräver att de äter hösilage,även att de...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Hej! Undrar om det finns någon som kan komma med lite tips om foder. Tog för cirka en och en halv månad sedan hem ett sto från Portugal...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Korven
·
L
Foder & Strö Har provat det på hippocampus men det funkar inte jag kommer inte längre än till första sidan .....nån som har förslag.... Skulle...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 398
Senast: milly
·
Foder & Strö Vad är det bästa sättet att få en mager häst i hull? förutom en massa hö/ensilage för det vet jag. Vad är era tips? Mvh Hanna
2 3
Svar
53
· Visningar
2 868
Senast: Miloo2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka