Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö :rofl: Ok, jag vet att jag är inkompetent... Men jag har aldrig skickat iväg en sådan här tidigare.. det har liksom andra gjort...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Eskita
·
Foder & Strö är det någon här som ger korn(kron? :smirk: ) jäst orginal (vanlig bakjäst) till sina hästar som b-vitamin tillskott? vi ger det till...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: ch791022
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att kanske fodra upp mitt fullblodssto med lusern. Vill att hon ska komma upp i hullet och då jag inte kan ge mer...
2
Svar
32
· Visningar
2 233
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Kan någon vara jätte vänlig och berätta priserna på kraffts foder.. Sitter och klurar en foderkostnad för mina hästar.. vad kostar...
Svar
4
· Visningar
1 612
Senast: Pauling
·
V
Foder & Strö Finns det någon som vet skillnaden förutom att det sistnämnda är dyrt/V:confused:
Svar
18
· Visningar
4 743
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Har sett flera hästar skvätta ur foder ur krubban när de äter. De liksom kastar iväg foder åt sidorna med huvudet så det flyger ur...
2
Svar
30
· Visningar
2 444
Senast: Paradis
·
Foder & Strö Ni som har erfarenheter av fodring utomlands, skiljer foderstaterna sig mycket från vad vi "generellt" ger i Sverige? (Tex har jag hört...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: Lucy
·
L
Foder & Strö Jag köpte lusern hack och ger henne 1.2 kg av det...men nu när jag skickade iväg en pers att köpa så vart det lusern mix ...gör det nått...
Svar
4
· Visningar
920
·
C
Foder & Strö Gör man skillnad på hur man utfodrar "långsamma" ,raser tex araber, och "snabba" tex travare?
Svar
7
· Visningar
984
Senast: BJÖRKIS
·
E
Foder & Strö Innehåller K*****T LUSERN HACKAD Strå nån havre??? Tacksam för svar...:bump:
2
Svar
22
· Visningar
3 651
Senast: cerrox
·
M
Foder & Strö vad ger ni era hästar för mat ? mycket tillskott m.m ? berätta gärna lite hur ni rider och hur ni anpassar foderstaten efter det...
2
Svar
30
· Visningar
1 712
Foder & Strö har ett nordsvenskt sto på tio år med stora fetmaproblem när hon skulle premieras som tvååring fick hon som enda bedömning "för fet för...
Svar
8
· Visningar
2 240
·
C
Foder & Strö Har precis fått hem en d ponny till mitt stall . Hon kom i söndags. Ser redan nu att hon är aldeles för smal och ägarna säger att hon...
Svar
16
· Visningar
932
Senast: Corban
·
N
Foder & Strö Kan ngn hjälpa mig? Har beräknat foderstat på hippocampus men jag är lite seg och hänger inte riktigt med... jag har fått svar från...
Svar
14
· Visningar
1 249
Senast: marti130
·
N
Foder & Strö Om man med teknikens hjälp skulle kunna fodra 4 ggr/dygn, skulle man då fördela det med 6 tim. mellanrum över hela dygnet, eller finns...
2
Svar
22
· Visningar
1 403
Senast: Eskita
·
Foder & Strö Ni som har sänt hö på analys hur länge fick ni vänta på svar?
Svar
5
· Visningar
727
Senast: plumpen
·
C
Foder & Strö min häst får 6 dl en sorts músli o 3 dl en annan storts músli....o sen så får hon ½dl majs olja....det får hon varje kväll o morgon...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: marti130
·
M
Foder & Strö Jag brukar kika runt i det här forumet lite då och då för att jag finner att det finns mycket intressant och för att man kan lära sig en...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: Mummelmy
·
T
Foder & Strö Hämtar min nya häst i morgon :bump: och hon ger honom idag 2kg kornkross och 1kg havre men jag föredrar ju att fodra med Krafft. Mitt...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: AnnikaH
·
A
Foder & Strö Jag undrar om det finns nån som har provat nån ört till sin häst med goda resultat....?? Jag är lite inne på att istället för att ge min...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Anelly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka