Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ni hört talas om att Emins B-vitamin inte innehåller det som står på förpackningen? Jag hörde detta genom en vän som hört det från...
Svar
12
· Visningar
876
Foder & Strö Vi säger att din häst vilar en dag...brukar du dra ner en aning på fodret eller står den på samma giva?
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Tribute
·
B
Foder & Strö när jag kom upp med hästen efter lektionen så ska dom ha fått mat, men jag är nästan helt säker på att hon inte fått nåt. så jag sa...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö nu ringde min foderrådgivare och hon hade fått en foderstat till min häst ifrån krafft. Enligt Krafft så ska hon gå på ca.9-10 kg...
2
Svar
24
· Visningar
1 933
Senast: Coffeaclub
·
F
Foder & Strö Han vi brukar köpa hösilage av lovade oss lite för mkt i höstas för nu säger han att han inte kan sälja mer helt plötsligt o då står vi...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Min veterinär tipsade mig om att komplettera mina vanliga hästmineraler med järnpellets för smågris (från www.lactamin.se ) pga alla...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: Äska
·
R
Foder & Strö Hm..mitt minne e inte d bästa efter graviditeten. vad heter d som liknar hö men som e lite fuktigare? (tänker inte på hösilage)
Svar
12
· Visningar
880
Senast: robin z hingst
·
Foder & Strö Några i stallet vill sätta ut en ensilagebal i hagen så vi ska slippa slänga ut morgon och lunch-hö till dem. Jag vet inte vad jag...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö Har tittat i trådarna för kolik och hittat väldigt många bra tips men är ändå lite förvirrad. Min häst har mycket gaser och ofta hård...
Svar
9
· Visningar
2 441
Senast: Boyen
·
S
Foder & Strö har provat lite av varje, men svårt att bestämma mej.. ger min arab kornkross nu och vetekli . men han blir så tjock, trots att jag...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: sandriie
·
S
Foder & Strö Jag har vbl sto på snart 8 år och jag ska börja sätta igång henne från vinter vilan, hon är 150 och "lätt i typen" (om ni fattar vad jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 943
Senast: tess91a
·
L
Foder & Strö Ville bara höra vad ni ger era 1 åriga russ..eller inte bara russ! Jag har ett 1 årigt russ hingst:love: som ska användas till trav...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Skulle vilja höra vad ni har för erfarenheter av det. Hur mycket äter de per dygn? Klarar de att inte bli för överviktiga? Jag menar...
2
Svar
29
· Visningar
5 049
Senast: Itchie
·
M
Foder & Strö Vad för foder skulle ni rekomendera till mitt b-ponny sto? Hon rids 6 dagar i vecka. Just nu får hon 1kg ponnykraft & 4kg hö / dygnet...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Panikie
·
Foder & Strö För 20-25 år sen var det många som fodrade med melass dvs den flytande melassen som även användes till kor. Gör man det alls nuförtiden...
Svar
10
· Visningar
4 803
Senast: mackan
·
  • Låst
Foder & Strö Fundrar på en grej.... Har ganska jobbig "vatten-hantering" i mitt stall, måste kånka det en bit, problem med ryggen osv... Men...
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
49 759
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Jag har läst vad många har svarat ang. glukosamin. Den ena har sagt att det är bra och tävlingshästar får det medan den andra säger att...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Mitt fölsto fick igår ca 1/2 liter torr betfor eller lite mer. Hon hann äta upp allt innan skötaren märkte det. Hur fraligt är det? Det...
Svar
10
· Visningar
2 350
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Nu har vi "blivit" med shettis (har inte hämtat honom ännu). Min häst är van att gå på lösdrift med fi tillgång på hösilage och...
Svar
9
· Visningar
2 517
·
Foder & Strö jag undrar om ni tycker att min ponny får för lite för mkt eller lagom mkt foder.. kväll hö...
Svar
3
· Visningar
613
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka