Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag la in en tråd ang om att ha shettis på fri tillgång på hösilage och undrade om vilket värde på proteinet som var lämpligt. Har nu...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Håller på att sätta igång min kille på 13 år 176cm hög och vikt ca 713kg. Han har vilat i 2 år innan. Han är idag lite i det tunnaste...
2
Svar
36
· Visningar
1 513
Senast: AnnikaH
·
H
Foder & Strö Vi har ny mark där jag vet att det växer Kabbeleka som är giftigt och som jag måste utrota. Vet ni om det finns nån lista över ALLA...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Zavaana
·
Foder & Strö Tar upp detta igen nu.. Vårat hösilage har högt proteinvärde och det har varit lite diskussioner kring detta mellan oss i stallet. Jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 524
Senast: Stopek
·
M
Foder & Strö Här är analys på vårt ensilage: Ensilage 1:a skörd Näringsinnehåll till Häst Torrsubstans 52 % L Smältbart råprotein 34 g/kg...
Svar
8
· Visningar
681
Senast: MischaMir
·
Foder & Strö Läste i en bok någonstans att om man ger majsolja till hsäten behöver man även ge E-vitamin? Stämmer det? Varför? Min pojk får ca 0.5...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Iccic
·
F
Foder & Strö Jag måste på en gång erkänna - jag e nybörjar på å fodra me hösilage :) Så nu undrar ja finns de nån kloking som kan lägga in bilder...
Svar
15
· Visningar
3 152
Senast: _86a_
·
G
Foder & Strö Undrar hur mycket stärkelse som räknas som mycket? Fibergi Bas till exempel innehåller ju 280g stärkelse, tycker det låter som mycket...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: Grapewine
·
Foder & Strö Vi sådde in en liten plätt förra året med svarthavre, alltså riktig gammeldags svarthavre. Nu funderar vi på att så in mer och kanske...
Svar
3
· Visningar
1 218
Senast: Iris71
·
Foder & Strö Pratade med stallkompis på msn...om att hon påstod att b-vitamin påskyndade fällningen: Jannike säger: du b-vitamin skyndar inte på...
Svar
4
· Visningar
900
K
Foder & Strö har läst era inlägg :confused: hur mycket rider ni igentligen:confused: mitt sto har gått på banan och då va hon väldigt duktig ,vann...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket Fibergi kan man ge till en Shetlandsponny innan det är för mycket? Min shettis går ute tillsammans med min Islandshäst...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Grapewine
·
S
Foder & Strö Fick veta idag att stallet vi ska flytta till snart inte har analyserat hö.. :( Nu blir ju allt lite svårare, ville gärna räkna ut en...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: nordis
·
Foder & Strö Hur går jag tillväga för att analysera stora rundbalar av hösilage? Jag vet vilket fält de kommer i från så jag gissar att jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Äska
·
B
Foder & Strö Jag har en liten undran! Vitlöks pulver är ju så dyrt så jag undrar om man kan göra en budget variat, med att man hackar rå vitlök och...
Svar
19
· Visningar
2 964
Senast: Prick
·
A
Foder & Strö Hur mkt är ett dosmått fosforbalans? Vad ligger priset på? :bow:
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: cerrox
·
T
Foder & Strö Måste bara lägga en liten tråd ang resultatet av vårt lilla försök med extra magnesium till min ngt överspända häst. Jag läste här på...
2
Svar
22
· Visningar
6 850
Senast: tgd
·
N
Foder & Strö En del säger att b-vitamin inte funkar för att hästen ska släppa vinterpälsen fortare. Jag har bara provat att ge i fodret, det funkar...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Min häst ska börja äta kraftfoder nu när hon sätts igång så jag var iväg och köpte nya krafft groov idag i vår lokala foderbutik. Fick...
Svar
15
· Visningar
1 034
A
Foder & Strö Tjejen som jag delar hage med har bestämt att hon ska dra ner på grovfodret till sina hästar. Fram tills nu har de fått 2 kg+1,5kg+1,5kg...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 262
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka