Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö För sysselsättning i hagen, vilka trädslag rekommenderar ni och vad ska man absolut INTE ge? Har inte full koll...
Svar
10
· Visningar
4 148
Senast: Alazan
·
Foder & Strö :mad: min mamma sköter ju om mina och pappas hästar nu när pappa är sjuk. Jag får inte flytta den dräktiga för då kanske hon kastar...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Vet inte om jag lägger denna tråd rätt men men.. Jag har tänkt att ha min lilla häst hemma över sommaren (hon står i ett...
2
Svar
36
· Visningar
5 351
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö hörde ett rykte om att mint ska lugna ner hästar som är väldigt hetsiga.. nån som vet om det stämmer? te.x ni som fodrar med kraftfoder...
2
Svar
21
· Visningar
2 471
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö vad är rimligt att ett sto på 17 år av typen kallblods trvare med gott om energi som är under igång sättning/inridning på nytt som...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Mitt sto har ätit med mycket god aptit,tills i går kväll!? Hade hela givan hö/havre kvar i morse..druckit halva hinken vatten!Hon...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: Miloo2
·
H
Foder & Strö Hej!!! Jag har en fråga till alla er som är duktiga på foder!! Kan en häst bli lös i magen av att få ganska mycket morötter varje dag...
Svar
15
· Visningar
5 235
Senast: HumleMumlan
·
C
Foder & Strö Har under ett drygt år försökt att få upp min gamling i hull och nu äntligen lyckats!! :banana: Han börjar till och med bli lite rund...
Svar
18
· Visningar
1 245
Senast: Ylva86
·
P
Foder & Strö Hört väldigt olika här nu. Jag har gett min häst B-vitamin vid pälsfällning och pälssättning för att hjälpa till, vilket har gett bra...
Svar
15
· Visningar
3 003
Senast: mumin
·
Foder & Strö Hade en tråd för ett tag sedan och fick tips om att ge krossad havre till min häst. Problemet är nu att han inte vill eller kan äta...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: cerrox
·
N
Foder & Strö Har suttit hela dan å räknat på foderstaten till pollen min=) Har nu kommit fram till en nästan perfekt=) Men han får då 3,9% för lite...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Ja nu vill jag veta hur ni gör! När slutar ni att ge era unghästar kraftfoder eller ger ni dem under sommaren med? Om ni slutar med...
Svar
2
· Visningar
1 160
Foder & Strö Vet inte om denna tråd hamnar rätt. Är lite nyfiken på hur länge ni anser att man max kan ha en hösilagebal (på ca 350-400 kg) innan...
Svar
13
· Visningar
4 250
Senast: Rosie
·
Foder & Strö Som sagt ni som har ungponnyer, vad får dom att äta? Är på gång att köpa en 2årig ponnykorsn.(welsh/shettis hingst) och undrar nu vad...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Vilket mineralfoder ger ni era hästar ? Har ni en uträknad foderstat som inkluderar mineralfodret eller ger ni det som "extra" ?
Svar
8
· Visningar
805
Senast: Trissa
·
M
Foder & Strö Har nu suttit o grubbalt en längre stund, så jag tänkte få in lite synpunkter på mitt lilla dilemma...:confused: Jag kommer nästa...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: MadickenII
·
P
Foder & Strö Hej! Är det någon som fodrar med Fibergis Musli (vet ej hur man skriver tyskt y!):o Den här färdigblandningen som man ska ge 100 g...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: Jessica
·
D
Foder & Strö Läste precis på www.hippson.se att krossad havre endast håller sig en vecka, så har man ingen havrekross är det bättre att fodra med...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: haz
·
Foder & Strö Har fått hjälp av Marti130 med foderstat , men jag får inte tag i selen . På apoteket säger dom att det är receptbelagt , finns det ngn...
2
Svar
25
· Visningar
2 188
Senast: sissu
·
B
Foder & Strö vilken mängd är det man ska ge då? enligt uträknaren så ska Mg-mängden i gram vara 15% av MJ för hobyhästar, och för tävlingshästar...
2
Svar
32
· Visningar
2 749
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka