Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö ja ni som har häst på lösdrift och har HÖ och inte hösilage hur mkt hö går det åt i månaden per häst? Räknat på en fullstor häst på 163
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Luna10
·
W
Foder & Strö Det finns en snäll tant i mitt stall som går och matar hästarna med pepparkakor...... Jag har funderat många gånger på om det verkligen...
Svar
6
· Visningar
4 772
Senast: Zahlo
·
N
Foder & Strö PÅ anlaysen vi fick tillbaka stod det att 40 g/kg var det men ville ha, men att vårt bara har 28, vilket tillskott ska man använda...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Notorius
·
B
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur mycket kraftfoder ni ger era åringar (födda 05) så här dags på året. Våran förstföling (8 mån) får i princip fri...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: sofflan82
·
Foder & Strö Mitt shetlandssto (106cm, ca 250kg) följer regelbundet med mig 2-5gr/vecka på långa jogging/spring/promenader (dock inte under vintern...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Alazan
·
H
Foder & Strö Någon som har använt sig av detta foder? Och så hittar jag inga priser på Eggersmans hemsida..? Någon som har lust att berätta lite?:)
Svar
5
· Visningar
974
Senast: corno79
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med vilket färdigfoder jag ska ge min häst, alltså inte givan nu utan bara vad för slags foder. Han är...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Alazan
·
L
Foder & Strö Hej jag har ett fullblodsföl på månader. Undrar bara om vår foderstat är tillräclig.. Morgon: Uppblött havre 0,5kg krafft nya...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: zeus
·
Foder & Strö Har lite problem! Hästarna hemma har snart käkat upp var enda påle i hagen! :d Funderar på om de saknar något änme eller om de helt...
2
Svar
26
· Visningar
1 969
Senast: BeastieBabe
·
U
Foder & Strö Hej! Jag har en korsning Connemara/fullblod som är ca 10 månader. Han är fin i hullet för tillfället, men eftersom han växer kan ju...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö hur mycket betalar ni för erat hö??
2 3
Svar
44
· Visningar
2 538
Senast: Soffan74
·
B
Foder & Strö Hej allihop! Jag undrar om det är någon som använder hackelse till sin häst? Vart får ni tag på det i så fall, kan ni köpa det i...
Svar
8
· Visningar
2 815
Senast: Bubben91
·
Foder & Strö Jag ger min häst 100 g linfrö och på förpackningen står det att det innehåller mycket med b vitaminer. Behöver jag ge tillskott av b...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Prick
·
P
Foder & Strö Om man har en c-ponny som man nu ska börja sätta igång riktigt ordentligt för första gånen på 2 år hur mycket foder ungefär tror ni bli...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Thora
·
T
Foder & Strö hejj alla här kommer en riktigt dum fråga..!:confused: jag har en d-ponny som jag tränar och tävlar mkt på, hörde att pessoas...
Svar
14
· Visningar
1 307
R
Foder & Strö När man ger vanligt linfrö (en linfrökaka) räker det med att man häller kokande vatten på d och låter d svalna eller måste det linfröt...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: red_devil
·
M
Foder & Strö Hej Är det någon som har snvänt detta foder till häst med diarre? Har hittat lite information på deras hemsida om det. Det skulle...
Svar
9
· Visningar
2 084
Senast: molle
·
T
Foder & Strö Vad är bäst tycker ni att ha? Betfor i sk. "vanlig" riven form i "den gröna betforpåsen" eller den som finns i pellets form? Vilken av...
2
Svar
22
· Visningar
3 808
Senast: athena
·
Foder & Strö vad är det för för och nackdelar med de olika "sorterna":confused:
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: Bubben91
·
Foder & Strö Båda mina får för mycket protein. Blir galen för jag får inte till deras foderstat. Så vad tycker ni jag ska göra? De får bara hö...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: Zenith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd