Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag vill veta vilka "symptom" en häst kan få av energibrist kontra proteinbrist. Även vad stort överskott gör. Och då menar jag inte...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: krambanan
·
Foder & Strö vad kostar det? Eller kanske rättare sagt: Kilopris jämfört med vanlig Betfor.
Svar
2
· Visningar
852
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Hej. Jag undrar om någon vet om stråfoder är inskrivet i djurskyddslagen och om det finns nån minimigiva inskriven? Om en stor häst...
2
Svar
30
· Visningar
1 809
Foder & Strö min ponny tar 1 min per dl krafft på sig när han äter..är detta bra eftersom att han inte häver i sig maten så får han ju inte lika lätt...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: linnsan
·
Foder & Strö vad ska man göra för att få mer energi i en häst, just nu får han fibergi ca ½ liter morgon och kväll, och 5 kg hö(en islänning)...
2
Svar
35
· Visningar
1 965
Senast: Alfa
·
B
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av att använda vitlök om hästen är lite hostig? Fungerar det bra/dåligt? Om du använder det, köper du färdigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 241
Senast: nexxa
·
C
Foder & Strö Japp, det har stallägaren köpt för att det håller sig bättre. Väger dubbelt så mycket som "vanlig" betfor och det tar minst 2 timmar...
Svar
5
· Visningar
1 926
Senast: arabia
·
Foder & Strö Om man ska odla vall till hästhage på en befintlig åker, vad för sort ska man välja ?? / Susz
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Iris71
·
Foder & Strö Finns torrbetfor, som man ger torr till hästen?
Svar
2
· Visningar
615
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har en diskussion med pojkvänenn angående mängd grovfoder våra hästar ska ha. Jag kör med så nära fri tillgång på min häst ett travarsto...
2
Svar
22
· Visningar
2 848
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Ibland får min häst stora gallor på bakbenen. Har försökt forska i vad som gör dem. Har nu en osäker teori om att det är betfor som ger...
Svar
4
· Visningar
842
M
Foder & Strö En i mitt stall har en häst som bara står nästan. Är new forest och troligen en stor c-ponny eller liten d. Nu har ägarinnan fått för...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Jag vill helst blötlägga pållans lusernpellets men hon verkar inte gilla det lika mycket som torra pellets tyvärr. Ska jag byta till...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: Sentenced
·
H
Foder & Strö Liten "fundring" angående nya EU-förordning. Hörde på radion att alla som tar eget foder till livsmedelproducerande djur, dit tyvärr...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Masse
·
T
Foder & Strö Hur gör ni när ni behöver fodra extra med grovfoder när det är extra kallt och blåsigt ute? Räknar ni med det i foderstaten? Mitt hö är...
Svar
12
· Visningar
908
Senast: Thora
·
S
Foder & Strö Ja ni... Jag läser och läser men inget verkar fastna. Min häst är ngt svår att hålla i hull (fullblodsgener) men verkar få lagom med...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Pepson2
·
Foder & Strö Har jag tänkt på idag... De flesta hästar står ju uppstallade på kvällen/ natten, dvs kanske 12 timmar eller i vissa fall mer. Om man...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 864
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Är Bio Glucosamin bra på förebyggande vis eller måste man veta att hästen har problem och endast ger den då? Kan immunförsvaret...
2
Svar
30
· Visningar
2 982
Senast: suisyola
·
R
Foder & Strö Upptäckte idag att jag har helt slut på mitt ponnykraft. men jag har tänkt på att köpa nå "starkare" med mer energi (färdigfoder). Vill...
Svar
16
· Visningar
1 359
A
Foder & Strö Erfarenheter och åsikter angående gödning på betesmark??? Sådde nytt i höstas och skulle behöva skjutsa på det lite!!! Hur funkar det...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka