Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Berätta varför ni använder kli, dvs jag vill veta ur uträknad foderstats synpunkt hur ni använder vetekliet, vilken nytta det gör och...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: shampiz
·
C
Foder & Strö jag har en haflingervalack som hade jättefin, tjock och lång man innan men nu så har den blivit tunn och stripig... är det något som...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Bubbla
·
C
Foder & Strö Kanske är detta en jättedum fråga men frågar man inte får man ju inga svar eller hur! Jo, jag undrar huruvida det gör någon skillnad...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: cafu
·
N
Foder & Strö hej! :) undrar om det räcker med att fodra fölsto och tävlingshästar med enbart havre ,betfor och vitaminer givetvis kalk:confused nu...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Var och tittade på lokala foderboden idag och åkte därifrån med två 20 kg säckar Eggersmann Classix Mix:) Jag sa till hon som...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: Bubbaz
·
S
Foder & Strö Tjenixen! Har liksom så många andra funderingar kring vad jag ska utfodra min gamla häst med. Hon är en snart 24-årig f.d travare med...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Fodrar med lucern hackat strå , men det är slut och butiken får inte hem förrän tidigast Torsdag . Några förslag?
Svar
9
· Visningar
948
Senast: moonlightgarden
·
N
Foder & Strö Eftersom min häst får så lite kraftfoder vill jag ge han något bara för att han ska få nått i krubban. Köpte en 25 kilos säck med...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Immer
·
I
Foder & Strö Jag undrar vad rekommendationen "minst 1 kg ts grofoder/100 kg häst" bygger på? Är det fysiska eller psykiska behov som ligger bakom? Är...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Jag tillhör själv de som fodrar mina hästar efter det jag kan och lär i kombination med att titta på hur hästen mår, ser ut och arbetar...
2
Svar
25
· Visningar
1 660
Senast: shampiz
·
J
Foder & Strö Jag skall skicka efter hösilage, skall jag kryssa för ensilage då? Kan även passa på att fråga om dessa värden är bra för hösilage...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: Hjartagna
·
A
Foder & Strö Hej allihopa! Jag sökte på fångnacke och läste gamla bekanta inlägg om fångnacke. Frågan har för mig aktualiserats igen då: mitt...
Svar
3
· Visningar
1 928
Senast: Alanis
·
M
Foder & Strö Fick idag reda på lite från analysen, tyvärr suger jag på det men stallägaren sa att det var 27smp per nånting ts. Så ja? Jag ska få...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Marika
·
Foder & Strö Jag har två ponnier, en knubbig liten bponny och en smäcker dponny = svårt med hö i samma hage! Det betyder att den stora får mer inne...
Svar
2
· Visningar
1 494
Senast: milly
·
Foder & Strö om man lägger betfor i blöt i en hink utan lock och förvarar den i ett rum (ca +5), hur länge står den sig då? alltså, hur länge efter...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: squarepants
·
M
Foder & Strö Jag har hittills räknat på mitt hösilage per kg foder. Det är ju väldigt torrt ca 65-70%ts. Men är det fel att göra på detta viset...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: milly
·
H
Foder & Strö Hej ! Jag håller på att ta fram en ny automatisk foderbehållare och undrar hur mycket i kilo din häst äter. Det jag vill veta är hur...
Svar
11
· Visningar
1 756
Senast: linnsan
·
A
Foder & Strö Nu i vinter har min häst vilat nästan helt, vi har promenerat lite och skrittat ett par gånger men det är allt. Snart hade jag tänkt...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Hej! Min tjej har blivit igångsatt nu, äntligen och vi har kommit till att rida ca 1 timme/dag.. När vi bara skrittade höl hon sej...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: mirage
·
A
Foder & Strö Vad ska man ge hästen för att bäst underlätta muskelbildning! Har hört att det kan vara farligt att ge för mycket E-vitamin?
2
Svar
35
· Visningar
4 211
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka