Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Jag har för mig att man bara ska ge det 1 gång i veckan? :confused: Hur är det?
Svar
7
· Visningar
784
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har en fråga Vad är foderknutor, varför uppkommer de och från vad. Alltså vad är det som är fel i foderstaten?
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: Kell
·
Foder & Strö Jag ahr för mig att jag hört att en häst inte "kan" bli tjock av att äta mycket hö? Har en kompis, som höromdagen frågade hur mycket hö...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: suisyola
·
T
Foder & Strö Vi fick inte hösilaget från samma vall att räcka till alla våra hästar vilket resulterat i hösilage utan analys, att skicka in analys nu...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: mackan
·
K
Foder & Strö Hej! Jag är ny i detta forum och har ingen aning om ni redan har haft min undran uppe tidigare, men jag undrar om någon vet hur hästar...
Svar
8
· Visningar
2 788
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Någon som har koll på vikten av Kraffts foder? Jag använder Rehab, vet inte hur mycket ett kilo är volymmässigt. Alla deras pelleterade...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: pompelina
·
Foder & Strö Usch, sitter här och skäms. Man försöker sitt bästa och ändå blir det så fel. Har bytt stall och folket i nya stallet har uträknade...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: vickis-pajala
·
R
Foder & Strö Har köpt nytt hö, med analys endast på smrp och Mj. Nu är det så att analysen är tagen på det första höet som sködades- och det jag köpt...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: marti130
·
Foder & Strö Varför ger man hästen matolja i fodret?? Varför ger man majsolja? Vad har de för positiva effekter??
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: jinx
·
B
Foder & Strö Är det farligt att ge hästar för mycket kalk? jag har inte analyserat hö så jag är inte säker på om han får för mycket eller för lite...
Svar
14
· Visningar
1 405
·
Foder & Strö Vad tycker ni om denna foderstaten, till ett amerikanst varmblod på 9 år. Rids inte så hårt pga lång viloperiod men har börjat sätta...
Svar
7
· Visningar
609
Senast: attempt
·
Foder & Strö Är det någon som vet analys värderna för Mustang mineral gul..?Jag kollade på Mustangs hemsida ..men fann inte vad dessa mineraler...
Svar
14
· Visningar
1 301
·
Foder & Strö Min häst har nu börjat få gallor på båda frambenen. Detta utan att någon träning har ökat. Hon är inte varm eller halt. Inget av...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 572
Senast: Tinen
·
S
Foder & Strö Hejsan! När jag blöter upp betforen till min häst så blir den alldeles mjölig.. använder jag får mkt eller för lite vatten...
Svar
19
· Visningar
1 028
Senast: sweet_dreams
·
U
Foder & Strö Mer frågor om korn kontr havre... Skillnad i energi?? Vill som sagt ha så lite energi som möjligt... (Grooven har ju 9,0 MJ) Vad brukar...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: Masse
·
Foder & Strö Våra hingstar utfodras med vanligt hö (inte hösilage) ur rundbal, de har inte fri tillgång utan vi fyller på för hand i en höhäck. I...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 453
B
Foder & Strö tips på vad man kan ge till en häst som ska stå i minst 3 veckor och som tidigare har varit i relativt hård träning?? liten nätt häst...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Jag undrar lite om hur det är med foderrådgivare egentligen? Jag fick hjälp med en foderstat av en rådgivare från Kr**ft. Men jag har ju...
Svar
6
· Visningar
1 077
M
Foder & Strö Jag har ju haft sånna himla problem med foderstaten på min nya häst! Och ja nu förra veckan fick jag reda på analysen på hösilaget och...
2
Svar
28
· Visningar
1 926
Z
Foder & Strö Min häst har alltid varit mer eller mindre galen på vintern. Bockig, sparkar backut etc... Rida på vintern har periodvis varit förenat...
Svar
8
· Visningar
2 228
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka