Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Om jag ska börja ge min häst Krafft Miner Grön, ska jag väl börja försiktigt, som med allt annat foder, eller? Om hon ska ha 70 gram...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Madeleine Nilsson
·
B
Foder & Strö När jag lärde mig räkna foderstater fick vi nån slags tabell där man kunde kolla hästens underhållsbehov, sen skulle man lägga på 10%...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Bellebus
·
P
Foder & Strö Har någon upplevt det? Jag vet inte om det är tillfälligheter men när jag började ge min häst jäst för några månader sedan så började...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Boj
·
V
Foder & Strö Någon som vet om det finns sockerfri nyponsoppa? Vad finns det för nackdelar med att ge vanlig nyponsoppa till en häst, kan sockret göra...
Svar
9
· Visningar
2 579
Senast: Kirasi
·
M
Foder & Strö Tror att jag vill börja kompletera min hästs foderstat genom att lägga till lusern! Hur mycket av det kan man ge? Vilken lusern skall...
2
Svar
21
· Visningar
2 392
Senast: Miloo2
·
Foder & Strö Jag har stallat mitt varmblodssto hos en gubbe i närheten, då hon inte har nåt sällskap annars. Felet ä'r att gubben kan inte ta varken...
2
Svar
30
· Visningar
2 501
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Hej! Tänkte höra hur ni gör på sommaren. Ni som är noggranna med att räkna ut foderstater. Jag ska få föl nu och vill att både sto och...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Zavaana
·
Foder & Strö Har två hästar, varav den ena "jämt" varit lite knölig i magen, fasta kottar men "eftersås"... Nu sista månaderna har han fungerat...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: carinah
·
B
Foder & Strö Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut en fråga... Det råder delad mening om det är bra att blanda hö och hösilage till...
Svar
9
· Visningar
3 042
Senast: goamarie
·
A
Foder & Strö Jag får min nya häst nästa vecka (:banana: ) men kruxet är att hon kommer direkt ifrån Holland, hur ska jag vänja in henne på maten vi...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Arsozah
·
S
Foder & Strö Undrar bara en kort fråga som om man ska och om det är viktigt att man ger hästern tillskott av vitamin B nu när de fäller? En i mitt...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: mumin
·
Foder & Strö Om man ger hästen 4 kg hö hur mycket hösilage ska man ge för att få 4 kg hösilage? Deyt är ju rätt mycket vatten så de väger ju mer...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar för att hitta svar på min fråga, men utan framgång... Det skrivs mycket om lämplig kvot protein till...
Svar
14
· Visningar
1 588
Senast: marti130
·
Foder & Strö ha två unghästar.. och dom stå hela dagarna och gnager av staketet i hagen och på träden ... varför gör dom så??? dom ha ju tillgång...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: tgd
·
Foder & Strö 1. hur mycket foder får era hästar?/vad för slags foder får de? 2. ålder? 3. hur stora är dom? 4.ras? min ponny...:bow: 1. hö...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 631
Senast: modzan
·
A
Foder & Strö Hur länge kan betfor stå i blöt som max ?:confused: ,
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: _Sarah_
·
A
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Blötlägger ni pelletsen? Funderar på att ge det till min seniorhäst och vill gärna...
Svar
10
· Visningar
1 613
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö Vår nya ponny är väldigt mager och omusklad. Hon har blivit riden innan men inte satt muskler. Nu vill vi naturligtvis bygga upp henne...
Svar
11
· Visningar
1 507
Senast: Skorpis
·
Foder & Strö Varför ger ni era hästar vitlök? Jag skulle aldrig ge min häst det, dels för att en häst inte behöver vitlök naturligt, dels för att...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: moonlightgarden
·
C
Foder & Strö Funderar lite på hur mycket mat jag ska ge mitt dräktiga halvblodssto. Hon äter nu 1,5 kg Groov, drugt 0,5 kg havre betfor mineraler...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Quinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka