Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Läste lite snabbt på kraffts sida , och där står det att nya groov är till för unghästar:confused: Men jag låter min kille äta det och...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: suisyola
·
K
Foder & Strö Håller på att göra ett foderstatsberäkningsprogram för att underlätta detta ständiga räknande. Vad skulle ni vilja att ett sådant...
2
Svar
27
· Visningar
2 139
Senast: BeastieBabe
·
M
Foder & Strö När jag öppnar en bal av vårt småbalssilage och balen är fryst inne i så slänger jag hela balen för att den är dålig. En tjej i stallet...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Travanti
·
B
Foder & Strö Vi fick tipset att ge vår häst Betforvatten, vilket jag inte hade hört talas om. Nu vill jag föra tipset vidare för det har funkat så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 909
Senast: Tinen
·
P
Foder & Strö Jahg har hört mycket olika om foder , jag undrar vilket värde ska ett hö ha för att det ska vara bra ? Och hur mycket kan man räkna på...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Rolle
·
T
Foder & Strö Det här med foder ibland. Jag ska ta hand om en varmblodsvalack,som kommer från banan precis. Då har han toppkondition.D.v.s han är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: nordis
·
Foder & Strö Vilka olika sorters färdigfoder finns det som INTE innehåller någon havre?
2
Svar
32
· Visningar
2 555
Senast: trygga_rut
·
K
Foder & Strö undrar lite ni som köper eget foder inkl.hö/halm/spån. vad betalar ni på ett ungefär för: betfor havre/korn hö halm spån jättetacksam...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: Wannabe_Me
·
E
Foder & Strö Ska flytta min häst till ett stall där hästarna har fri tillgång till hö på dagarna. Hur ska man då veta hur mycket de ska ha på...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: Trissa
·
Foder & Strö jag har börjat att fundera att ge mina hästarna halm som komplement till spån att strö med. detta för att de ska få något att tugga på...
Svar
18
· Visningar
5 200
T
Foder & Strö Hej Var kan man köpa magneisum till häst? Vet att Krafft har men räknade ut att det skulle kosta 100 kr/månad (köper på Granngården)...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Det finns ju en hel uppsjö av foder på marknaden. Alla hästar är ju olika och har olika behov men skulle man kunna sålla ut en generell...
2
Svar
25
· Visningar
2 316
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö hur mycket ge ni era 2 åringa i foder om dagen ?? och vad hitta ni på att göra med dom om dagarna eller gå dom i hagen hela tiden????
Svar
9
· Visningar
877
Senast: _moa_
·
M
Foder & Strö Sanningen är den att inte ett revben går att känna. Skulle vilja ha henne lite smalare till 3-årstestet, men bantning på unghäst låter...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: mårran
·
M
Foder & Strö Jag ger just nu min häst krafft grund, betfor, vitlök, linfröolja och morötter. Vad anser ni är bäst för ett häst som är väldigt...
Svar
7
· Visningar
708
Senast: Magrinette
·
Foder & Strö Finns det några "milda" foder för hästar som är lite känsliga? Min häst har haft kolikkänningar 3ggr på ett halvår nu vilket jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
2 791
Senast: Nicke
·
S
Foder & Strö Har fått rådet att gå över på Lucen hack då värdet på det "nya" höt inet var så bra... men hon vil linte äta välter bara ut allt ur...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: Snurran
·
Foder & Strö är jag överdriven när jag tycker att det här e för sällan: frulle: krafft inne på morgonen, hö i hagen lunch: hö i hagen...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 867
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Har ett halvblod på 4 år som är ganska svår att hålla hullet på. Jag har en "enligt konstens alla regler" uträknad foderstat till honom...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: Trissa
·
B
Foder & Strö har en liten undran om lusernpellets... :confused: Ska den ges torr eller blötlagd..isåfall hur länge och med hur mkt vatten? Står...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit