Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö är intrieserad av att lära mej räkna egen foderstart. så är det någon som kan formlen för att räkna foderstar så skulle jag vara glad om...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Missy och Vera
·
H
Foder & Strö Jag läste i DN idag att en omfattande undersökning har gjorts i USA där resultatet visade att glukosamin inte gett bättre resultat än...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Sunshine
·
Foder & Strö Hej. Kan någon tipsa mig om något Muslifoder som inte är komplett? Dvs jag vill själv tillsätta ev havre, mineraler etc. Vet att...
Svar
8
· Visningar
899
Foder & Strö Är det någon som vet var man kan få tag på Spillers foder nära Strömstad? Eller iaf så nära som möjligt? Hjälp?
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: jaca
·
C
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst rapsolja men vet inte hur mycket Han är en c-ponny väger 313 kg och är en welsh/arab. Men ändel som...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Charlie-Boy
·
Foder & Strö När ni ska köpa hö, vad vill ni ha för värden på höet? Vad är ok att fodra med? (har hösilage nu) tack :bow:
Svar
2
· Visningar
697
Senast: mirage
·
P
Foder & Strö jag funderar på vart hästhållningen är på väg.. detta eviga tjat,tjat, tjat om att räkna ut foderstaten till sin häst, analys hit o...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
10 253
Senast: Stisse
·
N
Foder & Strö Har någon nån smart idé på hur man ska förvara ca 10 st 25-kilos kraftfodersäckar åt gången, utan att bli festmåltid för små gnagare...
Svar
19
· Visningar
1 355
Senast: QQQ
·
Foder & Strö På vilket sätt kan det vara skadligt för hästen? Jag har hört något här om att det "sätter" sig på benen? Vad mena med det? Tacksam...
Svar
1
· Visningar
744
M
Foder & Strö Hur mycket är rekommenderade mängden på ovannämda åt unghäst (1 årin)? Hur mycket skalla man ge av vad, för att få detta behov...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: Maria76
·
P
Foder & Strö hejsan svejsan! Jag har en häst som ska fylla 17 år i år. Han är en stor new forest, 152 cm i mankhöjd. jag tävlar ganska mkt fast mest...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: marti130
·
B
Foder & Strö funderade lite över detta när jag var på besök i ett stall.. där dom förvarar höet och öppnar balar och väger upp hö så ligger det en...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö En hgäst i stallet ska äta Biosynov men tycker att det smakar blärk. Har provat att blanda i betfor och det vanliga kraftfodfodret men...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Mummelmy
·
Foder & Strö Min D-ponny får 4 kg hö 1,5 kg havre 3-6 dl (torr) betfor *en skopa vitlökspulver *en daglig ranson med alla vitaminer och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 546
Senast: Gilette
·
Foder & Strö Köpte en femlitersdunk (naturligtvis :crazy: ) med shy feeder-b för ett par veckor sen. Ger min häst b-vitamin vid pälsfällning då han...
Svar
5
· Visningar
1 668
Senast: _Runaway_
·
C
Foder & Strö Jag ska ta emot en häst i stallet under ett par veckor. Tyvärr kan inte hästägaren få med sig grovfoder från "sitt" stall. Utan att...
Svar
17
· Visningar
3 234
Senast: Cathrine
·
A
Foder & Strö Jag har ett danskt halvblod på 9år, han är ursnäll i stallet och hålla på med i helhet, absolut inte dum att rida på något sätt eller...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Hot Shot
·
F
Foder & Strö Kan man ha en ensilagebal öppen innan den blir oätlig? Jag har fem hästar som har fri tillgång.
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur kan man se om hösilage holler på att bli dåligt eller är dåligt och hur länge holler det skulle ni säga om det står ute...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Immer
·
R
Foder & Strö han får 1,5 kg pellets per dag men vägarar att äta det:devil: .. Har hört att kinkiga hästar inte gillar hacket heller? Nu får han...
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025