Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hur funkar det? Blir de stora bollar då bara? Funderar på lösdrift och då ha fri tillgång på hö till mina hästar, men ena är ju en...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Kan någon ge förslag på ngt som innehåller fosfor ( P ) Eller finns det något program som ger förslag på foder ...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: BeastieBabe
·
H
Foder & Strö Jag har bytt stall på min häst och på det nya stället ingår foder och strö, men det är hösilage som ingår och min häst har tidigare ätit...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: marti130
·
J
Foder & Strö Har suttit och läst lite olika trådar här , men hittade ingenting om just detta ;)...vad anser ni är NORMALHULL!Om jag drar med handen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 347
Senast: jjeg
·
P
Foder & Strö hejsan! Jag undrar om det är bra att ge sin häst rappsolja? Jag ger det till min häst eftersom dom blir välldigt fina i pälsen. men...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Jenny1
·
E
Foder & Strö hej! Måste ha lite hjälp...nu äter min häst, nodis (lätt att bli tjock) ca 12 kg hösilage om dagen (vet ej ts värden men bra kraft i...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur stor är skillnaden i energi och proteinvärdena generellt mellan ett finstråigt "fjärdeårsvallshö" och ett lite grövre...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: Luleå
·
J
Foder & Strö Läste i en bok om att vitamin H kan vara bra för dåliga hovar. Själv har jag aldrig ens hört talas om det. Kan nån allvetare berätta...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: lundsbo
·
S
Foder & Strö Hej alla Ni duktiga............... Jag håller på att lära mig allt runt foderstater och har försökt hjälpa en kompis med sin...
Svar
11
· Visningar
1 093
Senast: Seifur
·
P
Foder & Strö hejsan sevjsan! Min häst slickar inte på sin saltsten. Vad ska man göra om dom inte gör det? För hästen måste ju ha i sej salt...
Svar
13
· Visningar
2 207
Senast: Charlie-Boy
·
S
Foder & Strö om hästen inte slickar på salt stenen. kan man ge den extra då? Hur mycket ska den ha varje dag då? vad är lucern bra för och vad...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Känner ni till näringsinnehållet på ovanstående mätt i MJ och Smb rp? jag kikade på...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: _moa_
·
G
Foder & Strö Jag vet att maxgivan på soja är 100g per 100kg häst per dag. Men finns det också någon maxgiva per fodringstillfälle eller kan man ge...
Svar
9
· Visningar
1 877
Senast: Qodrofenia
·
A
Foder & Strö Behöver snabb hjälp med lite beräkning hära! Skulle vara jättetacksam om någon tog sig tid :) Det är ett sto som kommer direkt ifrån...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
·
M
Foder & Strö Räcknar alltid ut foderstater på hästarna men har märkt att beräkningarna ofta avviker ifrån verkligheten. Har hästar som tränar...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 973
Senast: jjeg
·
Foder & Strö Min arab på 19 år fick för ca en månad sen ordentlig diarre, det slog ut tarmarna helt. Han är nu återställd men vi har ett annart...
Svar
7
· Visningar
784
·
E
Foder & Strö vad är det för skillnad på ensilage och hösilage? mvh
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Docka-93
·
W
Foder & Strö Mitt sto fölar om 4 veckor..... Hon är i bra hull och äter bra med oanalyserat höenselage på fri tillgång. Men är inte så jätte åpen på...
Svar
1
· Visningar
535
·
S
Foder & Strö Har lite problem med att hålla min 2åring i bra hull. Jag har skickat höet på analys och det var mycket bra energiinnehåll, han har fri...
Svar
5
· Visningar
685
·
Y
Foder & Strö Hej Någon som kan rekomendera något med blandade vitaminer ABC mm Mvh Fatima
Svar
2
· Visningar
569
Senast: Bellson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka