Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Måste skriva av mig lite. Min häst börjar bli riktigt tunn nu och jag vet inte vad jag ska göra. Mamma tycker jag e töntig som inte...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 224
Senast: milly
·
Foder & Strö Mitt sto är New Forest kat D och ska föla runt den 16:e Maj. Hon har svårt att lägga på hllet och är ad jag skulle vilja kalla lite...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: mirjada
·
C
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst rapsolja men vet inte hut mycket Han är en c-ponny väger 313 kg och är en welsh/arab. Men ändel som...
2
Svar
27
· Visningar
2 295
Senast: Charlie-Boy
·
T
Foder & Strö Vårt nya hö innehåller bara 21 g smrp per kg. Så jag behöver tillsätta lite proteiner. Vad är bäst? Är inte så förtjust i soja, vad kan...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Senast: sissu
·
Y
Foder & Strö Har aldrig ens tänkt på det, men vad är det egentligen för skillnad på att ge hel havre eller krossad? Jag har nog alltid gett hel...
Svar
7
· Visningar
676
Senast: Kratus
·
L
Foder & Strö började ge min "halshäst" alger, carragen, i hopp om att det ska finnas nåt som hjälper henne... :( på burken står det att man inte...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Manji
·
C
Foder & Strö Mina kompisar tycker att jag ska byta ut krafft till havre bara för att min häst är ganska seg i paddocken men när vi rider ute är han...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: Charlie-Boy
·
W
Foder & Strö Har en 22årig halvblodsdam som haft problem med fång de sista åren, aldrig som ung. Hon är ett matvrak och har under alla år jag haft...
Svar
5
· Visningar
1 947
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har läst trådar om foderstater, sett bilder asv, men om det nu är praktiskt omöjligt att få analys på grovfodret, vilka tecken ska man...
2
Svar
28
· Visningar
2 139
Senast: linafina
·
Foder & Strö Jag har beslut ångest på vilket hö jag ska köpa? Det höt jag har nu börjar att ta slut. Hö 1 Är sent skördat mycke brunt och tunt...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Hej Ser att många refererar till Hippocampus. Jag har bestämt för mej att jag tidigare räknat på en sida som hade de vanligaste...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Ann
·
T
Foder & Strö Är det någon som ger gräsfröhalm? Varför isåfall? Och var kan man köpa och vad kostar det? :bow: :bow:
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: The_grinch
·
B
Foder & Strö Räknade ut foder stat åt nya hästen på hippocampus foderstats pogram. Och då blev det en bra foderstat. Men idag när jag gick in för att...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: marti130
·
Foder & Strö Min syster har nyss köpt en häst som i princip är oriden. Irländare på 9 år, är någolunda grundriden men saknar muskler. Och som jag...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: milly
·
D
Foder & Strö Hur länge kan man låta Krafft liggta i blöt? Funderar mest på att ha Krafft Turbo i blöt från ca 15.00 - 7.30...
2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Missy och Vera
·
Foder & Strö Ska sätta min häst på ett så kallat bete i två månader juli-augusti. När de går där så måste man stödfodra, men inte i samma skala som...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Mysaan
·
F
Foder & Strö hörde av en foderådgivare häromdagen att jag skulle kolla på mitt högdräktiga sto s bak o se om det blir spetsigare "tak" nu när vi bytt...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: godishanna
·
V
Foder & Strö hej hallå alla jag tänkte ställa en liten försynt fråga :crazy: i min hage där min kuse står oxå en hösilagebal så hon har...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: vickis-pajala
·
Foder & Strö Jag var tvungen att byta från hö till hösilage pga att pållan hostade. Nu har jag räknat och räknat och räknat... Pållan är en 20 år...
2
Svar
23
· Visningar
1 609
Senast: hejzan
·
Foder & Strö Någon som testat detta och märkt några positiva resultat?
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Docka-93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka