Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Blir lite fundersam när jag hör alla som håller på att räkna ut foderstater till sina hästar.... Är det ingen som ser om en häst får för...
2
Svar
35
· Visningar
2 248
Senast: ZorréZaid
·
Foder & Strö Vilka gräsfröer är det man bör använda:confused: ??? Timotej o klöver?? har helt lagt dessa kunskaper på hyllan, suck:crazy:
Svar
2
· Visningar
867
V
Foder & Strö Vad är skillnaden. Båda bildar ett geléhölje när de ligger i blöt och borde ha samma verkan i tarmkanalen förutom att Linfrön är bra...
Svar
6
· Visningar
1 056
Z
Foder & Strö Hade tänkt börja ge lite rapsolja åt min pålle så han skulle få lite mer hull över revbenen och för pälsen. Han får 1 dl per dag. Ni som...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: HelenaHandberg
·
W
Foder & Strö Jag har funderat länge på hur värdena blir som dom blir i höenselaget. Är det kvaliten i själva gräset som gör att det blir bra värden...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Iccic
·
Foder & Strö Har tänkt börja med havrefri salsa till min DAM därhemma... Hon är mycket speciell och kan få för sig saker ibland och vara...
Svar
12
· Visningar
1 448
Senast: fleur
·
Foder & Strö Spelar det någon roll om man ger en häst hel, krossad eller mald havre? :crazy: Kom bara o tänka på det här om dagen...
2
Svar
27
· Visningar
2 182
Senast: HKTessan
·
L
Foder & Strö Vad finns det för frukter etc som innehåller mycket B-vitamin och som man kan ge hästar? Såhär i pälsfällartider är det ju bra med lite...
Svar
2
· Visningar
894
T
Foder & Strö Läste att det är bra att ge heta hästar aloe vera i fodret för att lugna ner dem lite. Någon som vet vart man får tag på sånt (eller...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Jenny1
·
T
Foder & Strö Jag har nyligen köpt en islandshäst som går tillsammans med mitt halvblods sto...Allt går fint men jag är lite fundersam när det gäller...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: Inte_Ung
·
A
Foder & Strö Jag har en 17 årig arabvalack. Nu är han skadad och går inte att rida så han får bara lite morötter samt ensilage. Ger inget kraftfoder...
2
Svar
28
· Visningar
6 966
·
E
Foder & Strö Hej, läste några trådar om proteinbrist o blev genast orolig för min häst... http://community.webshots.com/user/ewe89 kolla på denna...
Svar
17
· Visningar
1 260
Senast: linafina
·
Á
Foder & Strö Hallo.. tänkte höra om nån kunde bertta för mig vad är det för skillnad på kallpressad linfröolja och "vanlig" linfröolja?
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Ylva86
·
M
Foder & Strö En shettis i mitt stall får linfrön i sitt kraftfoder. Enligt ägaren för att han ska hålla sig frisk och få bättre kondis. Jag förstod...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö Ger min häst loppfrön då hon får i sig alldeles för mycket sand i hagen. Min fråga är nu om det är någon som vet om loppfrönas...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: orcide
·
M
Foder & Strö Nu är det så att min häst blev sparkad rätt på båda bakbenen och fick fraktur på båda, griffelben avsparkade, skadade senor, fästen och...
Svar
11
· Visningar
1 803
Senast: Messy
·
S
Foder & Strö Ni som har hästar som får fri tillgång på hö, hur löser ni det rent praktiskt? Jag menar så att man inte behöver lägga det på marken så...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: orcide
·
F
Foder & Strö stallet fick nyligen ny leverans hö med dessa värden.. TS 80 MJ 8.5 Smbrp 70 det gamla såg ut såhär TS 81 MJ 8.6 Smbrp 32...
Svar
17
· Visningar
1 287
·
S
Foder & Strö Recept önskas på en mumsig tårta som jag kan bjuda min lilla skrutta på när hon fyller 14 den 5:e April! :) Har funderat på något...
Svar
1
· Visningar
4 148
Senast: Tiggertjejen
·
Foder & Strö hejsan.. jag har ett fullblod som har väldigt svårgött (eller va man ska säga). Det har tagit honom över ett halvår att gå upp ca 20 kg...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka