Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Vad ska man bäst ge för extra tillskott när hästarna fäller? Eller är det onödigt att ge nåt extra över huvudtaget?
Svar
4
· Visningar
912
Senast: cajsa
·
M
Foder & Strö Läste precis på Kr**fts hemsida att om hela hästens näringsbehov täcks av högivan och hästen ändå får krafft så blir den bukig. Ungefär...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Alfa
·
Foder & Strö Såg att det var väldigt olika svar i tråden av milly (sök på fort under foder) så nu undrar jag, ser ni ngra liknelser mellan hur...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: mackan
·
Foder & Strö Två av mina halvblodshästar - vuxna valacker - reagera på betfor genom att bli rinniga i magen. De blir inte speciellt lösa i "tollarna"...
Svar
14
· Visningar
1 261
Senast: Something2be
·
R
Foder & Strö Fick höra för någon dag sedan att om man ger hästen ensilage så måste man ge hästen en spruta. Men är det verkligen sant? Och i såfall...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Immer
·
N
Foder & Strö Med bakgrund av info här på trådarna att hästen blir stressad av att få för lite grovfoder i varje giva, undrar jag nu : Om man tar en...
2
Svar
32
· Visningar
2 073
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Vet ni hur lång tid det tar för era hästar att äta upp t ex 1kg hö? Tyckerd et verkar var en sån himla variation mellan olika raser...
2
Svar
38
· Visningar
2 810
Senast: Naggur
·
Foder & Strö kan man ge hästar pasta??:confused: varför,varför inte? och om man kan ge dem det hur mycket kan man då ge i maxgiva..
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Rakade hästen i början av vintern, hon fick skav överallt, så fort man petar på henne så får hon skav! Nu vill jag att hon ska börja...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Sarasara
·
Foder & Strö jag har börjat ge mina hästar lantmännens salsamix grundmixen. Någon som också ger denna till sina hästar? Vilket behov är det av att...
Svar
8
· Visningar
718
Senast: Vili
·
Foder & Strö Ja, existerar det nånstans att man fodrar hästar med nötter? Om inte, varför INTE? Mig veterligen äter dom det ibland i naturen (som...
2
Svar
24
· Visningar
5 003
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Tips till mig tack, om vad våra hästar saknar, då de börjat äta träck (vet inte vem som äter vems o de är bara 2) Min har iaf börjat...
Svar
13
· Visningar
1 217
Y
Foder & Strö Nu börjar min säck Krafft Protein sjunga på sista versen och det är hög tid att leta efter en lämplig ersättare då min häst inte gillar...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Ynthe
·
N
Foder & Strö Hur gör ni?:idea: Vilket är det enklaste och bästa sättet att förvara höet så det håller sig fint:confused: Det kan ju inte...
Svar
13
· Visningar
6 334
Senast: Iris71
·
M
Foder & Strö Hur gör ni? Rider ni direkt efter att hästen har ätit eller väntar ni och i såfall hur länge väntar ni. När dottern ska iväg på träning...
Svar
18
· Visningar
1 349
Senast: _86a_
·
S
Foder & Strö Vårat hö har visat sig vara dåligt. Vi har för höga halter lagringsflora och ligger även väldigt nära gränsvärdet för vattenaktivitet...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Mia L
·
C
Foder & Strö Hej! Den här tråden finns säker någonstans men jag orkar inte leta :p Behöver lite hjälp. Håller på att göra en grovkalkyl av...
2
Svar
26
· Visningar
3 000
Senast: carinapr
·
C
Foder & Strö Hörde igår, av en bekant, att nya rön säger att man inte skall ge hästar som är yngre än 4 år korn då det hämmar tillväxten. Någon...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: Äska
·
Foder & Strö Har ett varmblodssto som har svårt för att gå upp i vikt. Hon äter: 2½ kg Fibergi Elit 1 kg havre 100 g Super-G 25 g steel...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: Esset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka