Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö ja.. alltså vad ska en häst ha i sig per dag? hur mycket av alla olika vitaminer mineraler :confused: :confused:
Svar
7
· Visningar
1 423
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Hej! Har ett hö med energi: 8,0 MJ TS protein: 55 g TS Är det ett bra värde? Bör min häst klara sig på det utan att kompensera...
Svar
15
· Visningar
862
Senast: Martina_m
·
V
Foder & Strö Hej på er Tänkte fråga om det finns någon som vet hur man på enklaste sätt kan räkna ut en duglig foderstat utan analyser? Har ni...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ger ni era hästar magnesium? Min kompis har ett varmblod som lätt stressar upp sig (likväl min ponny). Hon ger honom magnesium och...
2
Svar
22
· Visningar
1 980
Senast: milly
·
Foder & Strö har en häst som alltid haft havre i foderstaten, men nu har hon på senare tid piggnat till lite för mycket. Hon har bra kondition...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: BeastieBabe
·
A
Foder & Strö Upptäckte härom dagen att havren i tunnan blivit mörkare, lite gråare liksom. Har hel matilda havre och den är ganska gul annars. Den...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Tajtish
·
Foder & Strö Flyttade hästarna till nytt stall för några dagar sedan och helt plötsligt började den ena hästen gnaga på träden. Hästarna har...
Svar
8
· Visningar
6 560
Senast: Druvan
·
Foder & Strö det är så att mitt halvblodssto har blivit lite rund om magen på sistonde. hon har fått en hängbuk.. det har hon inte haft innan ,. men...
Svar
4
· Visningar
807
·
G
Foder & Strö Måste räkna om foderstaterna nu när jag börjat ge linfröolja, lär vara ganska mycket MJ i oljan va? Men är det någon som vet exakt vad...
Svar
3
· Visningar
941
·
Foder & Strö Hur mkt eller lite bör jag börja med som första portioner när det gäller Krafft Groov samt Lucern? Han har ätit detta tidigare, men har...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: malinsky
·
A
Foder & Strö Min ponny ska stå på behandling nu för hennes ledbrosk i kotlederna. Finns det något bra fodertillskott som jag kan ge henne som hjälper...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: rosita
·
D
Foder & Strö Är det någon som vet om det går att få tag på gräsfröhalm någon stans i närheten av Mälardalen? Eller finns sånt bara att få tag på i...
Svar
1
· Visningar
1 258
Senast: Äska
·
Foder & Strö Min häst är väldig matt och tråkig i pälsen om man jämför med andra hästar. Beror det på olika typer av päls eller är det något man kan...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: _moa_
·
Foder & Strö vilket ämne i havre är det som gör att hästar blir heta? varför reagerar fullblod och halvblod mer på detta? eller är det en myt? när...
Svar
12
· Visningar
1 870
·
F
Foder & Strö Har skickat iväg hö analys till analycen.Är det någon som vet hur lång tid det kommer att ta? La på det på posten i går kväll...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Constance
·
J
Foder & Strö ...får hästar på Nya Zeeland inte lika ofta kolik som hästarna i Sverige? tacksam för svar!
Svar
7
· Visningar
879
N
Foder & Strö Vore kul att höra vilka sorts kraftfoder ni använder och vad summan blir per år?
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Konie
·
M
Foder & Strö Det är något jag försök luska ut länge, men det står inte i några böcker jag läst!! :confused:
Svar
2
· Visningar
803
Senast: amalia
·
Foder & Strö Har läst de flesta andra trådarna i ämnet, men behöver lite feedback om just mitt sto, som verkar vara lite speciell... :crazy: Hjälp...
2
Svar
29
· Visningar
2 360
Senast: milly
·
A
Foder & Strö Jag undrar hur mycket kraftfoder man kan ge per gång??? Vet att jag läst det någonstans att hästarna inte ska äta mer än tex. 1,5kg per...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka