Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej skulle behöva lite hjälp av någon som är i samma sits eller har varit. Jag köpte ny häst i september. 2 veckor senare hände det...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Wizir
·
Foder & Strö Analyserade mitt hö,och det var inte så bra.... har äldre hästar som knappt rids. Vad ska jag komplettera med om jag inte vill ha de...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Ridtjejen
·
Foder & Strö Om man ska ha islandshästar på fri tillgång, ungefär hur bör höet se ut? Diskuterar med mamma om vilken skillnaden är mellan "bra" hö...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Rolle
·
Foder & Strö Fick höra häromdagen av en parson att man ska ha vatten-hinken/koppen lågt ner för att hästen annars kan sätta vattnet i vrångstrupen...
Svar
17
· Visningar
3 333
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Har ÄNTLIGEN fått tag på ett analyserat hö med värdena Ts: 85 Energi: 8,8 Mj/kg foder Smrp: 67g/ kg foder Vad jag har förstått så ska...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: Aquakatt
·
I
Foder & Strö Jag later efter hackad lucern, utan melasse. Kollade på nätet och såg att Greenpower aldalfa har Ca/P kvoten på 5, men kvoten Ca/P bör...
Svar
14
· Visningar
1 470
E
Foder & Strö Någon som kan hjälpa mig med följande frågor? * Vad är bäst, fält- eller skulltorkat hö? Skillnad, förutom den uppenbara...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: Mitrolle
·
I
Foder & Strö Hej! I veckan hade jag ute en SCIO-terapeut som "skannade" min lilla pålle. Anledningen till detta var att min häst var stel...
2
Svar
27
· Visningar
9 183
·
Foder & Strö Håller på förfullt med att räkna ut en ny foderstat till min kille då jag jag ska byta från hösilage till hö. Det var typ 100 år...
Svar
17
· Visningar
1 618
·
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur jag på bästa sätt ska utfodra mitt föl för att hon ska få i sig tillräckligt med protein utan att hon...
2
Svar
21
· Visningar
4 629
Senast: Madick
·
Foder & Strö Ja, efter lite sarkastiska påhopp i en av mina tidigare trådar så måste jag nu ställa frågan av ren nyfikenhet.. Hur många av er är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 350
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Granngården har börjat med ett eget pelletsfoder och jag undrar om någon har provat detta? Jag har kört med KRAFFTs sortiment med...
Svar
11
· Visningar
7 417
Senast: Jempa
·
Foder & Strö Ni med hästarna hemma...Vilka tider o hur många ggr/ dag fodrar ni? Blir det exakt samma tider varje dag? Jag menar, är ni ute o fodrar...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 784
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Hur mycket linfrökaka törs man ge en snart två årig unghäst i syfte att få ordning på en lös mage?
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Boerperd
·
J
Foder & Strö Hej! Undrar vad ni tycker om detta: En häst i stallet får bara 1 kg till natten ca kl 22 och sen 1 kg till morgonen vid ca kl 7. Sen...
2
Svar
34
· Visningar
3 285
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Har läst att när det är kallt ute behöver hästarna mer grovfoder för att hålla värmen. Våra hästar får hösilage som grovfoder, detta har...
Svar
5
· Visningar
1 149
L
Foder & Strö Har skickat in en hygenisk analys på höet,har fått svar och det fanns förekomst av mögel, men det ligger precis inom gränsvärdet. Vad...
2
Svar
24
· Visningar
4 027
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag har en 14-årig valack, 169 hög som jobbar ca 6 dagar i veckan, varav minst 2 lite hårdare dressyrpass. Han har varit under...
Svar
9
· Visningar
4 852
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Jag tycker att det är jätte svårt att välja kraftfoder.. nu står jag mellan dynavena eller mitavite cool performance... hästen är en...
2
Svar
20
· Visningar
2 751
Foder & Strö Ska så småning om flytta min häst till ett stall där hästarna inte får någon kvällsutfodring.:crazy: De får mkt hö vid insläpp, som är...
2
Svar
38
· Visningar
8 577
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka