Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vår hösilageanalys (om ni inte tröttnat på sådana frågor...): TS 64,6 % Råprotein 110 g/kg TS Smb prot. 47 g/kg vara Energi 7...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Lona
·
E
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall på måndag o jag har fått låna deras höanalys o enligt den kommer jag behöva ge 3dl krafft protein...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: ejohansson_
·
Foder & Strö Jag lyckades ha sönder mitt idag men hästen ska ju ha selen i fortsättningen också, vill gärna ha lite ordning på hur mycket hon får. :)
Svar
7
· Visningar
2 198
Senast: aapples
·
Foder & Strö Häst som haft fång. Misstänkt ir. Under bantning men det går saaaakta... För och nackdelar med vete- resp. havrehalm för min pålle...
Svar
2
· Visningar
1 911
Senast: Tussemaja
·
A
Foder & Strö Hej! Varför ger ni era hästar morötter? vad är det bra för? Har letat på buke men inte hittat det jag söker så jag startar en ny tråd i...
2
Svar
28
· Visningar
5 923
Foder & Strö På påsen med linfröpellets från Hippo så står det att man ska ge 100g/100 kroppsvikt (är rätt trött så jag kanske minns fel på...
Svar
6
· Visningar
1 579
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har ni erfarenhet av att det är skillnad på att fodra med olika produkter som har samma eller liknande MJ/Smbrp. Jämför ex. spannmål...
Svar
7
· Visningar
1 224
Foder & Strö Som rubriken lyder, hur förvarar ni hö i småbal för att det ska hålla sig fräscht? Exempelvis packar in i halm och i sådana fall hur...
2
Svar
27
· Visningar
7 451
Senast: eiwo
·
J
Foder & Strö Jag funderar nu på vilket kraftfoder jag ska välja till min häst. Jag har haft olika sorter av kraft men jag är inte nöjd med KRAFT så...
Svar
2
· Visningar
732
Foder & Strö Hej jag har en unghäst -07 som ständigt är tjock. ser dräcktig ut på sommaren och nästan även på vintern.. även då han rids! Han är...
Svar
5
· Visningar
2 309
Senast: raggarn
·
Foder & Strö Har ett torrt hösilage - ca 80% ts. Jag har övergått succesivt och ger frotfarande en större andel torrhö av det jag har kvar, och en...
2
Svar
21
· Visningar
10 172
Senast: liv
·
L
Foder & Strö Jag har en orolig häst som precis har bytt stallmiljö.. Har nu sökt på olika hemsidor för att finna nån lugnande ört jag skulle kunna...
Svar
4
· Visningar
1 756
Senast: PheeHee
·
Foder & Strö https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/Artturi/ARTTURI2006_KEH_NAVIGOINTI/ARTTURIfoderprovblankett.pdf Hur ska jag fylla i denna...
Svar
5
· Visningar
1 386
H
Foder & Strö Jag sitter och räknar lite grann. Vad betalar Ni för följande, och vart köper Ni det någonstans? Lucern pellets Betfor Havrekross...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: WestCott
·
Foder & Strö Hejsan, har en superpigg häst som jag nu tycker börjar falla ur lite. Skymtade några revben idag och funderar på vad ni tycker är det...
Svar
11
· Visningar
2 949
Senast: Micaela
·
Foder & Strö Jag har funderat och skulle vilja ha något inne i boxarna där man kan lägga i hö som redan öppnar sig ett visst klockslag så hästarna...
Svar
4
· Visningar
2 432
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö Hittade ett nytt svensktillverkat kraftfoder som jag blev lite nyfiken på. Alltid spännande att hitta "nya" svenska företag :). Någon...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: pastejja
·
Foder & Strö För bensin finns det ju ett par olika sajter där de som tankar själva kan rapportera in priset per liter, datumet de tankade samt...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: KungTulle
·
S
Foder & Strö Själv tar vi bort "locket" och låter plast och snören vara kvar. Har sett att en del skär springorl i plasten. 4-5 springor och sedan...
Svar
15
· Visningar
6 127
Senast: Affa
·
P
Foder & Strö Jag har 3 hästar som idag går på fri tillgång av hö. Nu funderar jag på att till nästa år börja med hösilage istället. Problemet är väl...
Svar
5
· Visningar
3 893
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka