Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ger mina hästar ett analyserat hö, och redan nu ger jag dem betydligt mer än foderstatsprogrammen tycker. Men jag antar att de är vana...
Svar
14
· Visningar
1 984
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Jag har egentligen aldrig bytt foder åt min häst, bara lagt till. Men nu kommer jag att gå över till ett pelletsfoder för...
Svar
1
· Visningar
1 180
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vill gärna ge hästen betfor på morgnarna, nu får han bara lusernhack. Men kan man blötlägga hack :crazy: ? Det kommer då ligga i samma...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: kolfinnur
·
C
Foder & Strö Jag har 2 islänningar som tidigare gått på fri tillgång och då har det funkat ok. Då har dom dock gått i större flock, större hage och...
2
Svar
23
· Visningar
2 700
Senast: Cosmic
·
Foder & Strö Eftersom jag inte hittade någon aktuell tråd i ämnet skapar jag en ny! Ni som fodrar era hästar med ett sk. "komplett" foder (müsli)...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 073
Senast: flummdumm
·
E
Foder & Strö En liten fråga.. Behöver man blötlägga Hippo Grow Alfa?? Har läst lite här och där att man ska eller att vissa gör det? Jag har inte...
Svar
6
· Visningar
2 727
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag har ett sto -94 med kotledsinflammation b.f, detta är inte första gången och jag vill göra vad jag kan för att det inte ska...
2
Svar
22
· Visningar
3 613
Foder & Strö För första gången nånsin har jag fått chans att ge hästen ett grovfoder som inte kommer att leda till proteinbrist. Roligt att slippa...
Svar
10
· Visningar
1 512
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö En hel uppsjö av olika ledtillskott har dykt upp på marknaden senaste åren. Man kan inte bli annat än förvirrad... Nypon, MSM...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag använder mig av ett foderstatsprogram där de anges att mitt ardenneföl på 8 månader skall äta 12,5 kg om dagen. Låter det rimligt...
Svar
3
· Visningar
1 113
Foder & Strö Jag läste i Häst & Ryttare, den som kom innan jul. Att på Ågesta ridskola utanför Stockholm som drivs utav familjen Krusenstierna bara...
2
Svar
29
· Visningar
4 569
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Håller på och sätta ihop foderstat till min ardennerpojk och letar efter just en sådan mineral.
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: spaderÄss
·
T
Foder & Strö Har haft problem med årets inköpta balar då det varit mögelfläckar i dem men den sist öppnade balen finns det inga mögelfläckar men...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hästen har varit på gränsen till för tunn hela hösten men har hållt sig på rätt sida "gränsen" hela tiden. Nu har hon dock blivit FÖR...
2
Svar
24
· Visningar
4 386
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Någon som vet om mineraler i pelletsform kan bidra till att hästar får diarée? Har en unghäst som har en längrevarande diarée, har...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Pula
·
S
Foder & Strö Vad har lusernet för några värden ? Har letat men hittar de ingenstans :angel:
Svar
8
· Visningar
916
Senast: skogis
·
A
Foder & Strö läste http://www.agria.se/hast/artikel/vilken-foder-ska-hasten-ata såhär en slö lördagmorgon och undrar, varför inte utfodra en...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Hämtade hem min 8 månader gamla hingst igår och han har hos ägaren haft lös mage till och från. Märker även att han har det här hemma...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Ska börja ge min häst Glukos samin har jag bestämt. Han brukar vara riktigt stel emellanåt så kan vara värt att testa och se om det blir...
Svar
4
· Visningar
1 469
Foder & Strö Min Spanjor har mycket gaser i magen, finns det något man kan ge för att han ska bli bättre i magen? Just nu rids han inte så mycket så...
Svar
5
· Visningar
3 969
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka