Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Är nybörjare på det här med hästfoder. Vill någon vänlig själ förklara för mig hur man ska tänka? Har förstått att grovfoder är basen...
Svar
6
· Visningar
1 454
Foder & Strö Hejsan! Har suttit och kikat runt lite och nu har jag en fråga till er. Ni som ger era kusar nypon, ger ni det som vitamintillskott...
Svar
10
· Visningar
1 618
Senast: ELZA
·
Foder & Strö Hej! En fråga (blir säkert flera).. Om man tar både hö och silage från samma åker, men bara analys på silaget kan man då översätta...
Svar
4
· Visningar
1 055
P
Foder & Strö Jag tänkte höra vad ni kan ha för fodertips till min gamle man. Han har fri tillgång på ett silage med bra värden som hade varit nog...
Svar
17
· Visningar
3 213
S
Foder & Strö Jag har en arabkorsning som är väldigt pigg och tittig. Hon går nu på korn och hon är ganska rund, finns det nåt annat foder som ska...
Svar
6
· Visningar
2 234
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Har fått flertalet råd, att jag skulle kunna ge munkpeppar, åt mitt ibland, rätt så obstinata sto. Själv är jag lite skeptisk. Är det...
Svar
9
· Visningar
4 321
Senast: piggelina
·
Foder & Strö ardennerhingts 8 månader gammal ts 68 & smrp 46 energi 7,4 mj kalcium 2,2 g fosfor 1,5 g magnesium 0,9 g...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Min nya kuse behöver gå upp både i hull och muskler. Har köpt in ett bra hö, som jag tänkte att han skulle få fri tillgång av, men han...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Tillis
·
S
Foder & Strö Har en travare som jag ska skifta foder på han är 4 år och går u tuff träning han tränas mellan 5-6 dagar i veckan och olika sort och...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Jag måste räkna på en foderstat till min häst jag har alla alla analyser men behöver behovet hittar det ingen stans varken på forumet...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: HannaZ
·
J
Foder & Strö Min ardennerhingst på 8 månader får krafft protein samt mustang mineral gul. Han vill varken äta av proteinpelletsen eller...
Svar
14
· Visningar
5 447
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Har gått o köpt mig en 1-årig frieser hingst som ska komma hem nu i slutet av veckan. Sitter o funderar på vad jag bör ge honom för...
Svar
3
· Visningar
1 989
Senast: Kellie
·
H
Foder & Strö Jag minns att för några år sedan gick det en modefluga i det här med hel havre eller krossad havre. Jag har nu glömt bort fördelarna med...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: gusfri
·
Foder & Strö Jag sitter här med en analys i handen och förstår ärligt talat inte så mycket. Efter lite googlande förstår jag ännu lite mindre...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Emmmmma
·
Foder & Strö Det finns flera trådar om salt men det jag undrar är om hästar själva är bra på att "reglera" sitt intag av salt, så att de får i sig...
Svar
3
· Visningar
1 199
Foder & Strö Jag har hjärnsläpp och sitter inte hemma, dessvärre sitter jag med en foderläxa och har uträkningar som måste göras. Var ligger...
Svar
7
· Visningar
1 734
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Mitt sto på 10 år har börjat kännas trött i ridningen sedan jag plockade bort betforen. Nu fick hon inga svindlande mängder innan utan...
Svar
12
· Visningar
4 539
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö jag har läst/hört att linfröolja är bra för lite av varje som päls,hull,tarmar,hjärta och leder. Är det någon som ger just...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: MonteRose
·
E
Foder & Strö Toppen tänker man då, 1 fodring mindre om dagen... Men, är det någon som har negativa erfarenheter? Kanske att timer inte fungerar eller...
Svar
11
· Visningar
5 359
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V