Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gammalt hösilage vågar man fodra med? Finns det några studier på området? Givetvis gäller det ju att balarna är hela men det är ju...
Svar
6
· Visningar
4 061
Senast: Blomskan
·
S
Foder & Strö Hej! Jag och min kompis är lite förbryllade över hur man räknar ut mineralbehovet i foderstaten för arbetande och/eller dräktiga...
Svar
15
· Visningar
2 485
Senast: spiel_mit_mir
·
L
Foder & Strö HEJ har en unghäst på snart 6 år som nu gått över till hösilage sedan 2 månader tillbaka.Han är inte super lös i magen hela tiden men...
2
Svar
29
· Visningar
7 203
Senast: ponnypetra
·
M
Foder & Strö Jag är ute efter en sådan "magkur" spruta (med oral pasta i) som heter "Protection" eller något liknande, men hittar inte vem som är...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: -moa-
·
M
Foder & Strö Ska börja med direkt tillägga att jag varit i kontakt med veterinär fler talet gånger om hennes mage. Vi hittar dock inget svar på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Jag har hemma örter som har blivit liggandes i glas skål med lock flera år, ca 5 år. De ´har legat torrt och svalt. Har de blivit...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Emblaheart
·
Foder & Strö Ja skall ta en egen analys på ett hö. Hur många räcker de med att ta ifrån? 7-10 st balar? Skall jag ta en tuss från mitten av varje...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag har ett sto som jag ger olja till just nu får hon 1 dl rapsolja är det lagom? elelr ska jag höja dosen elelr minska den? hon får...
2
Svar
25
· Visningar
17 413
Senast: ameo
·
Foder & Strö Efter lite vintervila är det dags att ta upp träningen igen. Var iväg på första dressyrträningen för ett par dagar sedan och som väntat...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: sthu
·
Foder & Strö Min mammas shettis har under några års tid haft återkommande fång. Tidigare har hon fått de på sommarn, men vart fri ett par år efter...
Svar
12
· Visningar
3 360
Foder & Strö Hur mkt linfrö (innan stöpning) ger man en 500 kg häst och finns det några maxgivor per dag eller utfodringstillfälle?
Svar
4
· Visningar
1 208
Senast: wrangler
·
K
Foder & Strö Hej! Jag har precis köpt en C-ponny som tidigare gått på ridskola och ätit den billigaste krafft som finns. Jag är lite emot pelleterade...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Korven
·
Foder & Strö Skulle bli väldigt glad om någon vill hjälpa mig att berätta vilka olika utfodringssystem som finns. Både vad gäller grovfoder och...
Svar
4
· Visningar
1 727
Senast: Pettsson
·
Foder & Strö Har en glad ponny som under vintern brukar få någon form av hudåkomma. De två senaste åren har hon fått små skorpor av hudavlagringar på...
2
Svar
33
· Visningar
3 684
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Här är en liten kluring... Jag har en shettis som fick fång för första gången i vintras och då var hon tyvärr alldeles för fet. (och...
Svar
15
· Visningar
2 016
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Jag undrar om någon har sett en eller flera annonser med hästfoder som lovar något de inte kan hålla? T.ex. "Fodra med detta tillskottet...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Jag har för mig att jag hört att halm är enbart energi och energi som hästen inte gör av med omvandlas till fett? Å andra sidan är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 722
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Ska snart bli fodervärd på min medryttarhäst och kommer då flytta honom till en lösdrift. Där kommer han få fri tillgång på hösilage...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, räknas majs som kaft- eller grovfoder? Undar av ren nyfikenhet;):o:D
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: pannkakssmet
·
A
Foder & Strö Ska köpa min första häst, en haflinger och håller på att göra en kalkyl :) Någon som kan hjälpa mej som vet ungefär vad ni lägger på...
Svar
8
· Visningar
3 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka