Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I torsdags kom det hem en shettis till oss. Världens goaste lilla farbror på 23 år men tyvärr ganska tunn. Enligt ägaren hade den haft...
2
Svar
25
· Visningar
4 339
Foder & Strö Har jag lagt denna tråd fel nu så får moderatorerna flytta den :p Hur gör man innan man ska transportera en häst egentligen? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 268
Foder & Strö Är det nån som har nåt förslag på ett kraftfoder som innehåller MYCKET protein och lite energi, så lite som möjligt? Ett foder som inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 750
Senast: kryddan
·
Foder & Strö Är det farligt? Jag har någonstans i bakhuvudet att det inte är bra, men kan inte sätta fingret på varför?? Vanligtvis så får vi tag...
Svar
7
· Visningar
2 500
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har ett mycket bra grovfoder med näst intill perfekta värden för min häst, men dock visar foderuträkningarna att det är brist på selen...
Svar
6
· Visningar
1 507
Senast: lenaloo
·
Foder & Strö Är det någon som har information eller vet var man kan läsa om linfröhalm till häst någonstans har balar som står men vill ha mera...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: dundee
·
Foder & Strö Har jag läst på en sida:angel: Kan det innebära att hästen äter tills den spricker:confused::eek: Det har väl aldrig hänt.....? Men det...
2
Svar
26
· Visningar
4 227
Senast: _L_
·
A
Foder & Strö Hej på er! Jag undrar om det är någon som vet var och om man kan få tag i aspbark som inte är pelleterad? Alltså bara krossad...
Svar
5
· Visningar
1 976
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Häromdagen fick jag höra att det var krav på att hästarna har halm att tugga på när de står inne. Kanske inte att det var lag på det...
Svar
5
· Visningar
1 534
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Ja, jag vet att det finns massa sådana här trådar men har läst allihopa och behöver lite mer feedback. Jag har ett kräset sto som...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Kirie
·
B
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som älskar sockerbetor. Den får en halv om dagen(den får även betfor), men nu har den börjat fått mugg. Jag undrar...
Svar
3
· Visningar
1 839
Senast: Butta
·
Foder & Strö Har ett fjolårsföl som fortfarande går med mamma och diar mycket. Undrar lite hur ni andra utfodrar ERA årsföl, och med vad. Bara...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Jag var inne på hippocampus och skulle räkna ut en foderstat till min häst. Tittade på pappret och insåg att P, Ca och allt dedär...
2
Svar
35
· Visningar
3 405
Senast: Miss
·
Foder & Strö Hej! Jag har ny häst på gång och håller på att räkna foderstat till honom. Jag har koll på värdena på höet han står på nu (han är fin...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Nomina
·
Foder & Strö För att dra en lång historia lite kort, jag tog en häst på foder sensommaren -09. Hästen var då otränad och omusklad, men tjock. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
6 649
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Fick idag hem analysrapporten på ett mindre parti hösilage. Har dräktiga halvblod samt en åring och föl som skall äta detta foder i...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 534
Senast: kisse
·
A
Foder & Strö Har en säck kraft protein som går ut om 5 dagar. Min fråga är hur länge man vågar använda det efter utgånget datum?
Svar
2
· Visningar
2 143
Senast: WestCott
·
Foder & Strö Hur länge kan det ligga i frysen? "Hur länge som helst" typ eller?
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: Immer
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet utav Hippo basic? Jag har själv inte använt det, alla hästarna, 13st, i det nya stallet använder det. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 139
Senast: mahlmt
·
C
Foder & Strö Hej! Min häst har bronkit som är under kontroll, dvs han hostar inte så mycket men ett par dagar i veckan hostar han när man rider fram...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka