Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö På grund av dåligt proteinvärde i höet så bytte jag kraftfoder från havre till ett färdigfoder och dra på trissor, hästen blev pigg som...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: Sara75
·
Foder & Strö Fick komentaren idag att min häst är så hetsig och att jag ger alldeles för mycket energi i kraftfodret. Det är bara det att hon...
Svar
9
· Visningar
3 143
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar lite över det här med fri tillgång på grovfoder. Kan man ha det på en liten "lösdrift", det är alltså en box...
Svar
7
· Visningar
1 513
E
Foder & Strö Har ingen grovfoder analys då det kommer att fodras med hösilage från olika marker. Stallägaren har inte velat göra någon analys och det...
2
Svar
29
· Visningar
3 207
Senast: fjordtokan
·
K
Foder & Strö Hur tycker ni att värdena är på detta hö? Ts 75% Råprotein 92g/kg foder Smältbart råprotein 63g/kg foder Energi 7,2 g/kg foder
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej! vet itne om det finns liknande trådar redan, men behöver snabbt svar !:) Min och min kompis häst behöver gå ihop då jag itne...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: ffengvall
·
Foder & Strö Som rubriken lyder! Det är många i stallet som ger sin häst kalk, och jag undrar varför man ska ge det?
Svar
18
· Visningar
8 702
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Vi har köpt hem analyserat hö och bonden sa att analysen gäller för allt hö, men att det ibland kan skilja sig lite eftersom de kommer...
Svar
11
· Visningar
1 420
Senast: pinky
·
C
Foder & Strö Började tänka på att allt inom hässporten har blivit så pilligt de senaste åren... Hästarna ska ha speciellt foder, de kan inte äta...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 507
Foder & Strö Kan någon hjälpa mig? Undrar om dessa värden är bra. Torrsubstans 67% Smältbart råprotein 63 g/kg foder Energi 7,3 Mj/kg foder...
Svar
14
· Visningar
3 850
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Vi har foderhäckar i hagarna till hästarna i stallet, två st i stål (dyyra att köpa) och en som stallägaren byggde åt oss när vi akut...
Svar
4
· Visningar
1 813
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Säger man pelletsfoder? Pelleterat foder? Ni förstår vad jag menar i alla fall :rofl: Jag söker nu ett havrefritt sådant, helst med...
Svar
12
· Visningar
1 938
Senast: arabia
·
C
Foder & Strö Någon som vet om det är ok att ta hösilage i sommar på en åker där hästarna går nu?Kommer att stänga av den i vår när det börjar att...
2
Svar
20
· Visningar
3 019
Foder & Strö Vad är mest troligt tror ni i denna situationen. Det gäller en överviktig (ca 80kg för mycket) häst av ponnyras som "blir fet av att...
Svar
9
· Visningar
1 423
Foder & Strö Jag fodrar min häst med selen och har alltid gjort. Men häromdagen kom jag att tänka på att jag inte kommer ihåg VARFÖR hästen behöver...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Nu har jag sökt överallt och frågat flera veterinärer med olika bud som följd... Behöver höra lite erfarenheter, ser gärna att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 872
Senast: axel
·
Foder & Strö Har en fjordig på 10 månader som börjar bli lite rund, men absolut inte fet. Vill inte släppa en fet häst på bete så jag får justera...
Svar
4
· Visningar
1 282
Foder & Strö Har ett föl (okej, åring nu) som blir lös i magen av mineralfodret (krafft miner grön, pellets). Iofs skönt att ha hittat en anledning...
2
Svar
27
· Visningar
5 737
Senast: Aladdin
·
Foder & Strö Jag är tvungen att byta till hösilage till min ena häst och har beställt hem EF Horsegrass (25 kg säckar). Efter en googling så hittade...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Highcat
·
S
Foder & Strö Som rubriken lyder...hög kvot menar jag uppåt 12-13. Har försökt att leta på nätet men det verkar inte finnas.... Tacksam om nån vet...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka