Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vet att granngården har, men jag har lite långt till dem, så jag tänkte höra om ngn vet ngn annanstans man kan hitta dem, jag bor strax...
Svar
3
· Visningar
1 770
Foder & Strö Kan man få tag i rent potatisprotein, och står det i sånna fall smrp på det, elelr hur tar man reda på det? (tänker om...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
15 038
Senast: Kookaburra
·
Foder & Strö Jag ska inom det närmaste byta till ett annat stall (10 mars). Valacken ska gå på lösdrift och eftersom han är svårfödd blir det...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Vilket anser ni bäst/mildast för hästen? Behöver ca 200g tillskott i foderstaten och väger mellan k-t protein och plus grön av samma...
2
Svar
20
· Visningar
3 425
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, jag förstår inte varför så många hästägare envisas med att lägga ett äpple/äppelbitar i varje foderhink? Jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 792
Senast: startpompe
·
Foder & Strö Min häst får 12 kg hö om dagen, hon får lite mer än vad som är uträknat. Första målet är vid halv sju, 2 kg hö. Sen får hon 2kg hö...
2
Svar
24
· Visningar
4 546
Senast: Bellafjella
·
Foder & Strö Hej! Min ponny bytte stall vid nyår och nu dricker han jättedåligt. Brukar endast vara borta 3-4 cm ur vattenhinken/dag. Han får...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 147
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Vad kan hästarna ha för brist om dom käkar sin egen bajs?
2
Svar
23
· Visningar
3 005
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Ska få hem min foderhäst nästa vecka och det kommer då ske ett grovfoderbyte efter hon kommer byta stall. Det allra bästa vorde ju...
Svar
8
· Visningar
1 536
J
Foder & Strö Kan dåliga blodvärden (höga och låga vita samt hb) ha nått att göra med ev jästsvamp och mögel i foderet?
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Jag håller på att sätta ihop en foderstat till min shettis som har problem med fång och undrar om krafft protein pluss innehåller något...
Svar
15
· Visningar
1 831
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hur ska jag vänja in mina hästar bäst på fri tillgång på höet ? Dom har pga sin dålige kompis fått äta på hans mattider . Nu när han...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Hej! Har en fråga ang fodertillskottet (?) MSM... Fungerar det? Har någon prövat det och märkt någon skillnad? Vill höra lite vad ni...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Hej tänkte att ge mitt 21 åriga sto müsli senior från Mustang. nån som ha provat detta foder? tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
1 521
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis tagit hem hösilage, nu är det en tjej i stallet som tror att det är gräsfröhalm vi har fått och inte hösilage. Det...
Svar
9
· Visningar
12 052
Senast: Paavo
·
S
Foder & Strö Jag har ett fullblod hemma som jag skulle vilja ha ett eller några bra foder till så att han går upp i vikt och håller sig i vikten...
2
Svar
20
· Visningar
7 169
Senast: straaawberry
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det, ni som fodrar med det? Ska nog ta med det i ponnyns foderstat istället för lusernen som han fått tidigare. Han...
Svar
16
· Visningar
3 181
Senast: klasselover
·
O
Foder & Strö Kort & gott, vilken är den absolut bästa oljan att utfodra sin häst med? & hur mycket bör man ger per dag? Motivera gärna varför...
2
Svar
22
· Visningar
3 845
Senast: Anettejt
·
Foder & Strö Vilket ger bäst effekt egentligen? Jag kan inte hitta någon forskning som tyder på att probimin ska vara så bra och ge den effekt...
Svar
8
· Visningar
6 224
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Lite osäker på om den här tråden ska ligga här, på utrustning eller på hästskötsel. Ni med erfarenhet av gräsreducerare; Hur mycket...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka