Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag undrar om ni vet vad det finns för alternativ (billigare...) till Mag och Tarm som krafft har? Jag har ett sto på 20 år som...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: sweep
·
M
Foder & Strö Hej. Undrar om någon vet hur det är med att låta hästarna beta på havreåker?
Svar
8
· Visningar
2 494
Senast: attila
·
Foder & Strö Ja det undrar jag^^ Ska nämligen hämta hem hö till pollen i morgon och ska hyra ett sånt där högt släp på statoil med tak.. visst...
2
Svar
22
· Visningar
9 110
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Funderar på att byta över till Fibergi (från Hippo bas müsli), det borde passa till grovfodret om han får halv rekommenderad giva...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Mitt tokosel är snart slut och har nu fått recept på Selevitan för stallets hästar istället. Har sökt lite på selevitan och tycker det...
Svar
13
· Visningar
5 372
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Är det skadligt att ge hästar rödbetor?
Svar
7
· Visningar
8 051
Senast: Praefatio
·
S
Foder & Strö Jag vet att frågan varit uppe tidigare och jag vet att krossad havre naturligt nog inte håller lika länge som hel havre. I stallet där...
Svar
14
· Visningar
2 454
Senast: ameo
·
H
Foder & Strö Hej! Är havre dåligt åt schettisar eller ej? Tacksam för svar!
Svar
8
· Visningar
1 434
Senast: skogstokiga
·
Foder & Strö Jag kan inte detta med analys då det är första gången jag gör det själv och då dessutom ska försöka räkna ut foderstat... Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 469
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Hjälper en vän som fått riktigt tråkiga analysresultat i år, dessutom med dräktigt, något svårfött fullblod... :( Fram till fölningen...
Svar
8
· Visningar
1 091
Foder & Strö Det ska finnas märkning på säcken men jag hittar verkligen ingen!!! Så jag undrar, vad kan hållbarheten vara på en säck kraftfoder...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Öppnade ny bal till hästarna idag. Plastat och TS 76%. Balarna innan har varit superfina för öga och näsa. Men denna bal "dammade"...
2
Svar
34
· Visningar
3 612
Senast: Rea
·
S
Foder & Strö Hej, är det någon här som ger glucosamin till sin häst? Ni får gärna motivera varför ni ger det och vad det ska vara bra till? Vad...
2
Svar
25
· Visningar
3 021
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Min minishetland lyckades ta sig ur hagen häromdagen och gick direkt till tunnan med fåglarnas solrosfrön:d Där stod han och mumsade...
Svar
6
· Visningar
2 158
Senast: Lickety
·
C
Foder & Strö Funderar på att ge mina fri tillgång på hö under dagarna när de går ute. De går ute ca 12- 14 tim/dygn. Hur mycket brukar de då äta...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej. Jag ser bara massa trådar om hur man bantar hästen och så. Men nu till det motsatta problemet: Hur gör jag om jag vill få upp...
2
Svar
28
· Visningar
3 850
Senast: johanssk
·
Foder & Strö Det e en tjej som har häst i samma stall som oss hon hon ger sin ponnyer halm inget hö. Då får dom väl inte tillräckligt me näring...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Worlds
·
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Har räknat lite på foderstater med hjälp av hippocampus verktyg. Jag har för mycket fosfori foderstaterna och verktyget tycker att jag...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hästarna är fräscha i benen med hjälp av Glucosamin, men finns det andra alternativ som också fungerar, men som kanske är billigare...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka