Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mitt snart sexåriga fullblod har hela bakdelen full med små kliande krustor som inte lägger sig trots salvor och utspädd jodopax. Nu...
Svar
14
· Visningar
4 860
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag sitter och försöker beräkna hur mycket hö det skulle gå åt och kosta under ett år till ett stall med tex 7 hästar och ponnyer...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp lite i vikt och få i sig lite mer proteiner. Var därför på granngården och köpte lucernhack i påse, den utan...
2
Svar
20
· Visningar
3 139
Senast: vikks
·
Foder & Strö Jag ger hösilage för andra året i rad till mina två halvblodsston. Totalt fem hästar i stallet, alla äter samma foder. Förra året var...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 500
Senast: mul
·
Foder & Strö Kom just över en tråd (på finska) var de diskuterar linfö, direkt ur fröna och kross. Många i tråden hävdade att linfrösmet inte är bra...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Lella
·
A
Foder & Strö Har ett snart tvåårigt hbl-sto som har klarat sig fint på det hö vi har, men nu när det varit så otroligt iskallt under lååååång period...
Svar
11
· Visningar
3 505
Senast: anni0001
·
M
Foder & Strö Just nu under jullovet har jag min häst hemma. Jag ger henne fri tillgång på hö, och undrar vad jag ska ha för kraftfoder? Min pappa...
Svar
3
· Visningar
1 081
Foder & Strö Moderatorn får flytta tråden om du tycker den ligger fel. Jag har tänkt att tillverka en liten snackbar i vår hage. Eller ja hästens...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Sidekick
·
Foder & Strö Hej, sitter och funderar på detta med kvoter. Har kollat runt i andra trådar och inte hittat riktigt vad jag letar efter. Är inte helt...
Svar
3
· Visningar
1 105
L
Foder & Strö Hej har precis flyttat min häst till ett nytt stall. Enda är att man bara får ge 10kg/hösilage om dagen. Har inte fått analysen om...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Dorinda
·
Foder & Strö 1. Kan man ge det till dräktiga ston? 2. Någon som haft problem med att få hästen att äta? Hur har ni lurat i dom? Har ni gett...
Svar
5
· Visningar
1 406
Senast: wrangler
·
A
Foder & Strö När jag var liten fanns "bara" torrhö att fodra hästarna med men nu tycker jag det är väldigt vanligt att ge hästarna silage. Jag ger...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Våran lilla b-ponny kommer att gå tillsammans med tre halvblod som har fri tillgång till hösilage i hagen. Är lite rädd för att ponny...
Svar
11
· Visningar
2 285
Senast: axel
·
Foder & Strö Undrar helt enkelt det som står i rubriken.
Svar
18
· Visningar
10 258
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö E jag nojig som inte vill ge hästarne hö som det har legat snö på?
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: Illusiion
·
Foder & Strö Kan man ge obegränsat med hackad lusern? På säcken (Krafft) står ju rekommendationen 0,5 - 4 kg men gäller det under förutsättning att...
Svar
19
· Visningar
3 835
Senast: macan
·
S
Foder & Strö Vill ha lite tips på vad man kan ge för tillskott till sin häst för lederna. Hon är lite stel och det knäpper i lederna :)
Svar
14
· Visningar
2 048
Senast: viola66
·
Foder & Strö Har hittat ett väl rekommenderat ledtillskott som innehåller bla Sodium Hyaluronat (tuppkam). Jag ska börja ge min häst som börjar bli...
Svar
1
· Visningar
1 807
Senast: Boj
·
Foder & Strö Min häst är otroligt lättfödd och ett matvrak. Han är extremt frusen av sig dessutom fastän han är oklippt och täckad. Sommartid har...
2
Svar
29
· Visningar
3 496
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Har drabbats av panik här, har nu börjat använda årets höskörd (hö i småbal) och till min förtvivlan upptäckt att det dammar. Trots att...
2
Svar
24
· Visningar
3 710
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka