Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ger mitt fullblod Hippo Groov Alfa men funderar på om det går att byta till Groov Breed istället för den verkar vara lättare att få...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: Messy
·
D
Foder & Strö Tyvärr kan det lukta jäst om hösilaget nångång och då lägger han ner ätande av det. Kan hästar leva på bara lucern? och betfor och...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Wizir
·
Foder & Strö Har fått årets analys av hösilaget och den va väl så där kul. Visade sig vara väldigt mycket protein. Så jag behöver er hjälp..:bow...
2
Svar
35
· Visningar
3 795
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hur mkt krafftfoder kan man ge per 100kg/häst/fodertillfälle för att den ska kunna tillgodogöra sig allt? Räknas Krafft Lusern...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: fettso
·
Foder & Strö Är det någon större skillnad (förutom priset) på olika fabrikat av linfröolja? I så fall, vilken är bäst?
Svar
12
· Visningar
2 992
Senast: Chine
·
Foder & Strö Är riktigt snurrig nu... 6 årigt QH-sto, konvalecent = vilat i 2 månader. Går på fri tillgång grovfoder, men jag väger varje dag för...
Svar
14
· Visningar
1 487
B
Foder & Strö Har en häst som alltid glatt stoppat i sig allt hö och mat med god aptit och i år har vi hunnit med en stor 600kg bal som dom åt som...
Svar
3
· Visningar
1 114
Senast: Masse
·
G
Foder & Strö Jag har under flera års tid skickat vårt hö på analys, och givitvis byggt upp hästarnas foderstater utifrån detta. I år hade bonden...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Om man vill ge löst salt i hästens mat pga att man nojjar över att han inte slickar tillräckligt på saltstenen och inte dricker...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Som rubriken gäller, vad är lika, vad är bättre, vad är sämre? Ger i dagsläget fibergii bas som funkar otroligt bra på min häst, men...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: pinky
·
Foder & Strö Min häst kommer förmodligen att byta ställe nu, från uppstallning till lösdrift. Jag funderar på hur jag ska göra med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 938
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat. Har fått till det bra utom att det saknas selen. Behovet är 0.6 och jag kommer bara upp i 0.3. Frågan är...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Yukionna
·
Foder & Strö Jag har funderat på att köpa hö i rundbal, men har inga tidigare erfarenheter av det. Är det någon här som har använt sig av hö i...
Svar
15
· Visningar
5 649
Senast: fritzo
·
Foder & Strö Panik!! Jag har ett fullblodssto som inte alls är glad för hö. På sommaren blir hon fin i hullet för hon äter ju gräs såklart, men...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 282
I
Foder & Strö Hej! Finns det någon som har något bra tips på nått naturligt alternativ till havre? (alltså inte müsli-blandningar osv) Min lilla madam...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Finns det att beställa i storpack/säck någonstans? Köper i dagsläget ekologiska 300g påsar med linfrö från mataffären och det känns...
Svar
6
· Visningar
2 252
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av Finish Lines produkter? Jag är mest intresserad av U-7 till min polle med magsår. ( Inte som behandling...
Svar
5
· Visningar
1 554
Foder & Strö Jag vet att det redan finns trådar om ämnet men jag hittar inte svaren på mina funderingar. Vi skall bygga en begränsande...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har haft mitt hösilage på analys och vill ha lite synpunkter om resultatet. Det jag mest undrar är om silaget är farligt, d.v.s...
Svar
9
· Visningar
1 936
·
Foder & Strö Är nyfiken på var ni skickar grovfodret för att få det analyserat? Jag håller på och kollar runt lite men jag har svårt att tro att...
Svar
11
· Visningar
1 387
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V