Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ponera att jag har ett stall (det har jag tyvärr inte), med 3-5 hästar. Hästarna släpps ut 8-9 på morgonen och släpps in 23-24 på...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Pula
·
Foder & Strö Hur mycket väger 1 liter veteklimjöl?
Svar
3
· Visningar
3 103
Senast: Filo
·
Foder & Strö Ni som ger linfröolja till era eksemhästar, hur mycket ger ni nu under vintern? Finns det några rekommenderade doser att förhålla sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 921
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Våra hästar har ett grusat område i hagen där lunchen serveras. Man kan ju anta att de får i sig lite grus och lera emellanåt när de...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Idag fick jag hem ett parti hö som visade sig innehålla en del klöver. Lite fundersam blev jag då över om jag kanske bör vara en smula...
Svar
6
· Visningar
2 313
Foder & Strö Har ett ensilage med TS 38% vilket såklart gör att det fryser lätt nu när det är så kallt. De har fri tillgång på mkt bra halm i...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Cyllene
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 858
Senast: ptr
·
Foder & Strö Vill höra vad ni har för erfarenheter av att utfodra med Muslifoder! Har tidigare bara utfodrat med krafts...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hej! Jag har planer på att ha en "godisboll" i hagen till min häst. I vanliga fall ger jag Kvarnbyfoders lusernpellets som godis...
Svar
8
· Visningar
1 245
Foder & Strö Hej! Har en bra foderstat som jag är nöjd med. Består i princip av havre och betfor. Problemet är att min häst lyckas sortera ut...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: satanic
·
S
Foder & Strö skall ge min fölunge på 7 månader loppfrön pga att hon plockar i sig en massa lera i hagen och får kolik känningar av detta. Men min...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: stallharqvie
·
Foder & Strö Mina hästar ska för första året gå på fri tillgång till hösilage. Hur gör ni andra nu när det fryser? Går det öht att undvika att höet...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Min häst har fått korsförlamning ett par gånger, så jag vill helst inte ge henne någon stärkelse utöver grovfodrets innehåll...
2
Svar
30
· Visningar
3 513
Foder & Strö Vårat grovfoder har nu sent om sider visat sig vara en katastrof ur proteinsynpunkt ( runt 3 ). Nu var det säkert bara prov på en bale...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min häst är av den energiska typen, allt foder blir energi för henne, dock så har hon alltid varit väldigt svårfödd och därför tidigare...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 456
Foder & Strö "Så länge hästen äter håller den sig varm" heter det ju men gäller det även om det är något näringsfattigt som halm? Man kan ju inte...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej hoppas man får skriva fodermärken, för har bara en liten fråga. :) Min häst har sedan slutet av sommaren fått äta Hippo Grow...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Det enda i mineralväg som fattas i min foderstat är selen. (som så många andra) Ska nu in och köpa foder på fredag och har då lite...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Jag har torrhö i småbalar. Fick analysen och det visar en Ts halt på 80.5. Vad är normalt en bra ts-halt i hö?
Svar
3
· Visningar
981
Senast: a1agnlju
·
C
Foder & Strö Vi har precis börjat med hösilage (har tidigare haft "vanligt" hö) men ungefär hur många kilo ska man öka med eller ska man ge lika...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10