Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Sitter och gör foderstatsberäkningar till hästarna på en hemsida, och där vill de att man skriver i ts-halt för alfakuber/lusern. På min...
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: B-uke
·
Foder & Strö Alltså INTE vart ni skickar er analys. Utan vad brukar det kosta? Känns som att det kan variera ganska mkt. Om man vill ha reda på...
Svar
19
· Visningar
2 571
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Finns det några andra bra och säkra (dvs ingen risk för fång, kolik, allergier etc) foder för att få upp hullet än lusern och olja(och...
Svar
12
· Visningar
1 846
Foder & Strö Jag tänkte höra om någon har erfarenhet med att fodra med Ultimate balancer från Dodson & Horrell. Jag har läst lite om det på nätet...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: fiafiafia
·
N
Foder & Strö Jo jag ska åka på ridläger i sommar. Och ska ta med min egna häst, då ingick mat havre och ensilage. Men min häst äter inte havre inte...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: nalita
·
Foder & Strö Jag har en fundering. Jag har ett hö, 85% TS, och en våg. När jag packar en IKEA-påse knakfull (dvs så full att det inte går ned ett uns...
Svar
17
· Visningar
4 321
Senast: SandyPandy
·
Foder & Strö Har läst flera inlägg här på Buke om snabbt byte av grovfoder, och dom flesta säger att man ska vänja in långsamt under 2-3 veckor. Vi...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Korven
·
Foder & Strö .... Kan någon hjälpa mej att reda ut detta?? Har funderat i några veckor nu varför en del väljer att fodra med antingen det ena...
Svar
18
· Visningar
2 354
Senast: annie_
·
C
Foder & Strö Har en arab/welsh korsning som har ordinerat vila pga av skada. Hon har väldkigt lätt att lägga på sig i hull, är väldigt överviktig nu...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har varit borta fr hästvärlden x antal år. "Förr" (80-talet) fanns det ju bara vanligt HÖ, typ ej inplastat o så. Vill minnas att det...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: loctite
·
Foder & Strö Hej, konstig fråga kanske, men jag har alltid haft hö till min hästar och nu i vinter skall vi ge hösilage. Balarna kommer från en annan...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: lundsbo
·
M
Foder & Strö Hur mycket minskar ni på fodret vid en vila på 2 veckor? Jag hade tänkt att vila min häst i 2 veckor samt ha en nervarvningsvecka...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har under flera månader gett min häst lucern från Krafft. Det som "hänt" tidigare är att hon fick knölar på ryggen, men nu tycker jag...
Svar
10
· Visningar
2 201
Senast: janna
·
M
Foder & Strö Jag har ett problem. Nu har alla hästar i stallet fått börja äta hö ute i hagen. Men min häst är en hosthäst, och självklart börjar han...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: mavil
·
L
Foder & Strö Min 12-åriga tävlingsvalack får ca 2,2 kilo havre och 0,5 kg krafft grund under vintern när han är igång, men nu under vilan måste jag...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Zolt
·
A
Foder & Strö Räknar ut foderstaten till mitt halvblod. Frågeställningen är inte riktigt aktuell då jag har en bra kvot på mitt hösilage, men det kan...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Aia
·
Foder & Strö Lillen börjar tycka att lucernet är ganska 'blaha' att äta sin medicin i nu. Så jag skulle behöva förslag på något gott att blanda med...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 298
Foder & Strö Hur mycket energi är det i en dl rapsolja??
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Ireland
·
Z
Foder & Strö heej! jag skulle behöva byta foder till min häst, han tävlas och tränas regelbundet är 6 år och en mager pojke med känslig mage och...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: zalmiac
·
P
Foder & Strö Jag läser och läser på internet, i böcker och kataloger men när det kommer till konstiga ord som smältbart råprotein osv så förstår jag...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Popkorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V