Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Någon som kan tipsa mig om var man kan få information om hästens grundläggande behov av energi/vitaminer/mineraler/ mm mm... Man hittar...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: mostly
·
E
Foder & Strö Jag har satt in en saltsten i min hästs box, men hon äter aldrig på den.. Hästar behöver väll salt? Och ja vet inte om hon får i sig de...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: ellen021
·
Foder & Strö Vi har våra hästar på lösdrift, och de har tidigare år haft fri tillgång på grovfoder då värdena på hösilaget passat hästarna bra. Men...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Amk
·
S
Foder & Strö Är psylliumfrö och loppfrön samma sak? eller ungefär samma sak? Om inte, kan man använda dem till samma ändamål, alltså till en häst med...
Svar
17
· Visningar
4 440
Foder & Strö Fler än jag som har hört om detta? Att hösilage egentligen inte är så bra hästfoder, och att framförallt dräktiga ston ska äta vanligt...
2
Svar
20
· Visningar
2 369
Senast: franzen
·
Foder & Strö Hej. Vet inte om jag postar denna tråd rätt... Men har analyserat hö som jag tänkt ha till mina hästar, den ena en b-ponny som haft...
Svar
5
· Visningar
1 180
A
Foder & Strö Har räknat foderstat så jag blir knasig men nu hittat en bra nivå. Behöver få upp proteinet utan för mkt energi (dålig kvot i höt). Med...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Natasja
·
L
Foder & Strö Jag har precis flyttat till ett nytt stall. Där har de inte vattenkopp utan bara vatten hink. Min häst har annars haft vattenhink och...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: zalmiac
·
Foder & Strö Ja som frågan lyder. Vilket är mest naturligast= bättre för hästen, inte så mkt "skit" i. Jag själv är ju väldigt intresserad av örter...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 612
E
Foder & Strö Hej! Jag har en gammal (21 år) nordsvensk som alltid varit väldigt het i ridningen, men i övrigt lugn och trevlig. Tidigare reds han...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Har fått en analys som ser ut som ngt jag aldrig sett förr. Alltså, jag förstår ínte hur jag ska utläsa den. Någon som förstår mer än...
Svar
17
· Visningar
2 845
S
Foder & Strö Hej, jag hade blivit jätteglad om någon ville hjälpa mig med min foderstat. För 3 år sedan fick min nu 13 åriga halvblodshäst fång...
Svar
11
· Visningar
2 916
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har två stycken islandshästar, valacker 5 och 17 år, som går på lösdrift. Hästarna rids 3-5 gånger i veckan, en halv till 2 timmar...
2
Svar
31
· Visningar
2 624
Senast: Idahoe
·
M
Foder & Strö Min häst har inte slickat på sin saltsten på flera månader och jag är orolig för att hon inte får i sig tillräckligt. Jag funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Jag bara undrar över en sak... Vi har alltid i alla tider gett vår/våra hästar Betfor av olika orsaker... Detta är vad jag liksom hört...
Svar
18
· Visningar
2 280
K
Foder & Strö Min häst är väldigt bukig, frammåt vintern går han ner väldigt mycket (så revbenen syns) men buken är fortfarande kvar. då sa en...
2
Svar
36
· Visningar
3 187
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Börjar släppa tanken på att hitta det perfekt grovfodet till mina hästar i år... Behöver hjälp med att välja ut det minst dåliga...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Foder & Strö "Min" Granngård har tydligen inte detta i sitt ordinariesortiment. Och när jag bad dom ta hem så fanns det tydligen inget som hette...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Undrar om nån har analysvärdena för Lympos kombi. Vad jag förstår rel nytt tillskott i deras sortiment. Ingen info om det på hemsidan...
Svar
2
· Visningar
2 851
Senast: HannaZ
·
I
Foder & Strö Jag funderar på hur mycket mark man skulle behöva för att förse 2 stora hästar i medelhårt arbete med genomsnittligt näringsbehov med...
Svar
13
· Visningar
5 618
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V