Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Hur mycket tycker ni att en islänning borde få äta? Hur mycket äter era islänningar? :) Jag vet att de varierar mycket från häst...
Svar
14
· Visningar
1 947
Senast: Wippos
·
Foder & Strö Precis som rubriken antyder undrar jag när halm kan anses vara för gammal att fodra med. Om den är fräsch, inte dammar eller har...
Svar
1
· Visningar
1 550
Senast: kinne
·
Foder & Strö Alltså, om man ska ha hö eller hösilage. Hur ska man sköta fälten? Så gräs? Vilken sort? Gödsla? När ska det skördas? Olika med hö och...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Försökt o googlat ihjäl mig på detta men jag hittar inget!! Jag är ute efter Vetekli foder till min häst, bara vetekli inte ditten o...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: arabia
·
Foder & Strö Vad tycker ni medel hård träning e? Bara så jag vet hur mkt jag ska fodra min häst.
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Worlds
·
Foder & Strö Min häst är kass i magen och det beror troligtvis att det nu blivit så lerigt i hagen att han får i sig en massa lera/jord med...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: lobell
·
Foder & Strö Ja det är frågan. Att köpa potatisprotein är dyrt, medans potatis är väldigt billigt i jämförelse.... Någon som vet hur mkt protein det...
Svar
16
· Visningar
3 569
Senast: pastejja
·
W
Foder & Strö Sitter här och försöker knåpa ihop en vettig foderstat. Är ganska grön på det där med foderstatsberäkningar men tror mig ha fått...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: WithTeeth
·
Foder & Strö Hej! Min häst behöver bantas:grin: Han rids 6 dagar i veckan och det är mellan 1- 1 1/2 timme per gång. Han är perfekt i hullet...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Taz
·
Foder & Strö Jag behöver tillsätta selen och e-vitamin till min häst (har bra hö så jag behöver inte ge mineralfoder). Har räknat med tillskottet...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Contest
·
Foder & Strö Vår ena ponny har blivit tvärmager nu då kylan kom och i samband med att vi rakade henne. :cry: Hon är avmaskad och dessutom pigg...
Svar
12
· Visningar
12 652
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hö för häst Fodermedlets sammansättning.....................|Per kg foder| Per kg ts Torrsubstans...
2
Svar
21
· Visningar
1 865
Senast: ameo
·
H
Foder & Strö Tänkte att jag kunde få lite info här. Har ett dräktigt sto med föl vid sidan. Jag funderar på vilket kraftfoder som lämpar sig bäst...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet om man kan köpa alla fyra sädesslagen (korn, havre, vete och råg) på granngården säckvis?:) Korn och havre vet...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: ElinPelin
·
Foder & Strö Jag köpte ett sto för ca 6mån sedan. Vi red och körde mkt och hon var i god kondition, sedan skadade hon sig i hagen och blev halt, när...
Svar
16
· Visningar
1 921
Senast: Limelight
·
Foder & Strö Nu måste jag få hjälp, har en 20-årig islandsvalack som alltid varit mer eller mindre fet hela livet, är ett födogeni :grin: Nu har han...
Svar
11
· Visningar
1 400
Foder & Strö Har en uträknad foderstat som efter många om och men går ihop sig och har varit lite trixig då vi har mkt lågt protein värde i...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Ger min unghäst pelleterade mineraler då han behöver lite mer än vad han får i sig via grovfodret (får inget kraftfoder, bara ca 200g...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min hjärna vill inte fungera. Jag skyller på min sköldkörtel! Om ett lusern innehåller 160 g smrp/kg så betyder det att ett kg av...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hur gör ni när ni ska "fixa ihop" en ny foderstat till hästen. Jag ska snart köpa häst (ha på foder först) och jag vill veta vilket...
Svar
2
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka