Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hejsan. Min häst har fått svarta "pluttar" på halsen, bogen och under käken. Jag skrapade bort det med ryktsten men det blev inget hår...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: ghost
·
Hästvård Lilltösen har frambenet fullt av rasp/mugg och är oerhört besvärad av flugor som sätter sig i såren. hon står o stampar konstant...
Svar
13
· Visningar
1 502
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Eller? Visst gör inte en bra hovlsagare tåavklippningar? Jag var inte i stallet när han skodde min fram men när jag kom sen så hade han...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
12 271
Senast: emindy
·
B
Hästvård Hur tåliga är egentligen våra hästar mot värmen? Jag vågar inte rida på dagarna längre då termometern visar över 50 grader i solen...
Svar
15
· Visningar
4 263
Senast: Asfolath
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter och kunskaper om detta?? Vad är det för prognos för en häst med pålagringar (i hasen)? I vissa fall så kan...
Svar
6
· Visningar
3 192
Senast: chilling
·
Hästvård Idag när min häst kom in från hagen hade hon lyckats smälla till sig själv på insidan av ena frambenet. Ganska högt upp mot knät. Det...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: caballus
·
Hästvård Imorgon vid 16 tiden ska min häst få sin första vaccinations spruta mot boutilism. Kan man rida efter det sent på kvällen eller ska dom...
Svar
3
· Visningar
1 004
K
Hästvård Om en häst haft borrelia, men blivit frisk, kan symtomen då komma tillbaka senare? I så fall vad? Hälta, stelhet? Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: martha
·
S
Hästvård Var i helskotta finns det att få tag på? Har iofs inte kollat så många ställen (odal) ;) Men istället för att åka land och rike kring så...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: goamarie
·
S
Hästvård Min häst opererades för 1,5 år sedan för en liten fraktur i ena framkotan. Allt avlöpte fint och efter konvalecens och igångsättning...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: gylle
·
Hästvård min kompis sto dog i förlossnings fång,jag har ett sto med ett äldres föl,hon har fortfarande mycket mjölk,så idag tar min kompis hit...
2
Svar
25
· Visningar
1 555
Senast: knyttet
·
Hästvård Jag har ju ett franskt travarsto som har eksem, det börjar i mitten/slutet av april och börjar ge med sig nu i slutet juli och lanar av...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 545
Senast: Sveipur
·
S
Hästvård Liten fundering bara, hur är det med influensa vaccinets period mellan andra och tredje sprutan :confused: Det är fem månader men är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: LenaH
·
B
Hästvård finns det något sådant? dvs man har på helosan på ALLA sår, kala fläckar och sådant som finns på hela hästen.. helosanet används ca 5...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Min islänning, ett fyraårigt sto som jag haft sen maj har fått besvär med benen. Hon har vait stel på morgonen men bara några steg sen...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: javill
·
Q
Hästvård Vad innebär det då en häst har höga muskelvärden? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 747
Senast: alpha
·
C
Hästvård Idag när jag kom till stallet fullständigt stank min box av ammoniak. Vad kan det bero på????? Jag använder ordentligt med spå, mockar...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: alpha
·
Hästvård Har drabbats av en tillfällig black out... bredvid min hästs betshage är en hage med tre gallopörer i, och dessa har vårtor på mulen, på...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: nipa
·
Hästvård Bakgrunden är denna: spiktramp, vet verkar ur, sätter gipspropp/bandage. Dagen efter är hästen svullen runt kotan, detta blir värre...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Asa_S
·
Y
Hästvård Jag är ingen islands människa, tänkte bara att det är väl här jag kan hitta er. Jag hyr ut stallplats till en islänning bla Han är en...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka